Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2011, 02:10
abcpiano abcpiano is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 3
abcpiano is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerkracht basisschool, graag jullie mening

Ik heb in dit forum veel goede sollicitatiebrieven gelezen .Ik ga solliciteren in een school waar men mij kent. In deze school wordt de directie aangesproken met de voornaam (als er geen leerlingen bij zijn);
Willen jullie deze eens beoordelen? Alvast heel erg bedankt. De bladindeling moet ik nog opzoeken; dit is de inhoud.

Geachte Heren Directeur,

Lesgeven is mijn passie is, het onderwijs heeft mijn hart.
Daarom zou ik mij via deze weg graag kandidaat stellen als leerkracht in de basisschool.
Afgelopen schooljaar heb ik bij jullie op school enkele vervangopdrachten uitgevoerd waaraan ik fijne herinneringen heb overgehouden.
In bijgevoegd c.v. kunt u lezen dat mijn ervaring in het onderwijs erg ruim en divers is.
Omdat ik erg geďnteresseerd ben in de evolutie en ontwikkeling van het onderwijs, volgde ik verschillende bijscholingen zoals: "Inclusie in het onderwijs", "Hoogbegaafdheid" ,"Anderstalige nieuwkomers".
De problematiek van leerlingen die extra zorg behoeven, boeit mij enorm. Ik ben mij daarom gaan verdiepen in de methodes die gelegenheid geven deze leerlingen zinvol te begeleiden en behaalde het diploma "zorgverbreding en remediërend leren".
Ik zou mijn enthousiasme voor een functie bij jullie op school graag duidelijk maken in een persoonlijk gesprek.
Hoogachtend,

naam ;;;;;;
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 augustus 2011, 13:16
abcpiano abcpiano is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 3
abcpiano is on a distinguished road
Standaard

In de eerste zin staat een fout. Dat moet zijn: Lesgeven is mijn passie, het onderwijs ......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2011, 17:20
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hallo!

Ik heb even naar je brief gekeken, en heb de volgende opmerkingen:

- In de zin "Daarom zou ik mij via deze weg graag kandidaat stellen als leerkracht in de basisschool" ben je "willen" vergeten. Dat is ook het geval in de zin "Ik zou mijn enthousiasme voor een functie bij jullie op school graag duidelijk maken in een persoonlijk gesprek"

- C.V. zou ik helemaal uitschrijven

- Je schrijft: "De problematiek van leerlingen die extra zorg behoeven, boeit mij enorm". Ik vind het werkwoord "boeien" niet echt geschikt voor een sollicitatiebrief.

- Ook is het niet helder of het een open of gerichte sollicitatie is

- Verder kreeg ik het gevoel dat je met jouw CV sterk staat omdat je heel veel extra cursussen gedaan hebt en omdat je op die school gewerkt hebt, maar dat je dat niet voldoende overbrengt in jouw brief. Ik zou de sollicitatiebrief iets langer maken, en meer aandacht besteden aan jouw ervaring op die school. Ook zou ik jouw overige onderwijservaring iets meer toelichten.

Succes met jouw sollicitatie!

Groeten,

Ellie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 augustus 2011, 17:46
abcpiano abcpiano is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 3
abcpiano is on a distinguished road
Standaard

Ik heb in de zinnen die jij vermeldde "willen" toegevoegd.
In mijn definitieve brief heb ik cv voluit geschreven.
Ik ga een ander woord zoeken voor "boeien"
Heel erg bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 augustus 2011, 18:08
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik zou de brief persoonlijker maken, want ze kennen je al en weten wat je kwaliteiten zijn.

Dus geen zakelijke brief, maar een persoonlijke brief waarin je vertelt wat zo leuk is aan deze school en waarom je daar zo graag werkt. Hoeveel uren je beschikbaar bent en per wanneer je kunt beginnen.

Waarschijnlijk hebben ze je cv nog wel, maar je kunt een bijgewerkte cv meesturen.

Schrijf vanuit je hart en zorg ervoor dat je korte en krachtige zinnen maakt, in goed Nederlands.

Lukt dit niet, dan kan ik je helpen. Zie mijn gegevens hieronder.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief front office medewerker, graag jullie mening Debby Sollicitatiebrief en cv 3 18 januari 2011 00:18
Hoe vinden jullie deze sollicitatiebrief graag jullie mening Viona Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2009 18:36
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon