Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2011, 16:51
ArjanB ArjanB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 5
ArjanB is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratiefmedewerker, verkoper

Hallo,

ik ben weer van plan te gaan solliciteren. Daarom heb ik deze brief gemaakt.
Ik zou het erg op prijs stellen dat mensen die er verstand hebben er een keer overheen zouden willen kijken.

Bij voorbaat dank.

Citaat:
(eigen naam)
(adres)
(postcode + woonplaats)

(naam bedrijf)
(adres bedrijf)
(postcode + plaatsnaam bedrijf)

(plaats naam), 20 september 2011
Betreft: open sollicitatie administratie of verkoop

Geachte mevrouw (naam geadresseerde),

Momenteel ben ik op zoek naar een functie in de administratie of verkoop. Ik heb voor (naam bedrijf) gekozen omdat de producten en het aanbod me erg aanspreken. Tevens vind ik de uitstraling die het bedrijf uitstraalt erg professioneel en verzorgt.
De meeste ervaring heb ik bij mijn huidige werkgever “*********” opgedaan. Het administratief bij houden wat er in en uit het bedrijf gaat. Het ondersteunen van onze monteurs door bestellingen te plaatsen en onderdelen te ordenen. Orders aanmaken, verzamelen en verzenden.
Bij mijn huidige werkgever is het erg belangrijk dat je snel kan schakelen tussen werkzaamheden en toch secuur kan blijven werken. Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat klanten vriendelijk en netjes worden behandeld.

Met vol enthousiasme hoop ik mijn sollicitatiebrief en CV te kunnen ondersteunen door middel van een sollicitatiegesprek. In volle afwachting zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
(eigen naam)
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2011, 23:13
gi-jane gi-jane is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2011
Berichten: 4
gi-jane is on a distinguished road
Standaard

Op zich een prima brief. Persoonlijk vind ik het kort, maar ik ben vaak te lang van stof. Dus ik zou dat met een korrel zout nemen.

Je maakt een opsomming van wat je werkzaamheden nu zijn. Mischien kun je dat als een koppeling gebruiken voor wat je dus kan. Welke eigenschap je bezit wat bij hun van pas komt.

Uit je brief blijkt dat je collegiaal, klantvriendelijk, nauwkeurig en stressbestendig bent.

Je vindt de uitstraling professioneel en verzorgt, waarom past dat bij je?

Daarnaast solliciteer je ook naar een plek in de verkoop, maar daar lees ik niks over.Mischien kun je daar ook wat over zeggen om je kansen te vergroten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 september 2011, 18:25
ArjanB ArjanB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 5
ArjanB is on a distinguished road
Standaard

Gi- Jane,

bedankt voor je advies. Ik zal er zeker iets mee doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 oktober 2011, 18:23
CKM CKM is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 5
CKM is on a distinguished road
Standaard

Hoi ArjanB,

Een paar opmerkingen:
producten en aanbod is zo goed als hetzelfde, wat wel kan is het volgende: ....omdat de producten die u aanbiedt mij erg aanspreken. Nog beter is te beschrijven waarom de producten je aanspreken.

De meeste ervaring heb ik bij mijn huidige werkgever “*********” opgedaan Ik zou er van maken: Bij mijn huidige werkgever heb ik zeer veel werkervaring opgedaan, zoals.... schrijf echter niet alles op wat ook al in je cv staat, maar beperk het tot de belangrijkste taken die in de vacature staan vermeld.

Bij mijn huidige werkgever is het erg belangrijk dat je snel kan schakelen tussen werkzaamheden en toch secuur kan blijven werken. Deze zin loopt niet lekker. Beter is: In mijn huidige baan heb ik gemerkt dat ik snel kan schakelen en toch secuur kan blijven werken.

Let ook op je spelling:
Tevens vind ik de uitstraling dat het bedrijf uitstraalt erg professioneel en verzorgd.

Bij houden wordt aan elkaar geschreven, dus bijhouden

Succes!
CKM
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
sollicitatiebrief voor eerste verkoper, alle reacties zijn welkom. lelie Sollicitatiebrief en cv 0 30 juni 2010 16:54
Sollicitatiebrief verkoper detailhandel lisa Sollicitatiebrief en cv 2 5 augustus 2009 13:48
sollicitatiebrief medewerker verkoper binnendienst marleen_ Sollicitatiebrief en cv 0 17 maart 2008 18:18
sollicitatiebrief advertentieverkoper, graag commentaar kenneth Sollicitatiebrief en cv 4 19 februari 2008 11:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon