Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2009, 20:49
Nina' Nina' is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 1
Nina' is on a distinguished road
Question Hulp nodig met studiekeuze

hallo!
Mijn naam is Nina en ben 20 jaar.
Ik ben vorig jaar gestart met de opleiding optometrie, een oogstudie, maar ben in december gestopt omdat ik het te moeilijk vond (latijns) en niet meer bij me vond passen. Nu wil ik weer beginnen met een opleiding, maar ik heb geen idee..
Ik doe elke keer studiekeuze testen, maar eigenlijk vind ik geen enkele studie echt bij mij passen die aangeboden worden op hbo niveau.. Alleen SPH lijkt me misschien nog wel een beetje leuk, maar ik weet het eigenlijk niet zeker of het bij mij past.
Ik heb ook gekeken bij MBO, en ik kan versneld (in 1 jaar) doktersassistente doen. Dat lijkt me ook wel wat, zeker omdat ik het niet zeker weet over dat hbo, wil niet weer stoppen met de studie.. maar ik kan vrij goed leren, en vind t ook wel weer zonde van mijn capaciteiten om mbo te doen, terwijl ik makkelijk hbo aan zou kunnen. Dus ik zit vast, en weet echt niet wat ik moet doen nu...
Enige tips, of ervaringen hier mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2009, 18:44
Mrls Mrls is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 4
Mrls is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp nodig met studiekeuze

als je het leuk vindt om in de medische kant te werken, heb je ook leer/werk studies op HBO niveau, in het ziekenhuis. hier werk je, en leer je nog een aantal uur in de week thuis. hierdoor kan je de theorie gelijk toepassen, dan weet je gelijk wat je aan verschillende moeilijke termen hebt.
dit kan als operatieassistent, of anesthesiemedewerker, verpleegkundige (op hbo) , knf laborant, en vast nog wel meer! dit is allemaal op hbo niveau!
wie weet is het wat? als je in de medische richting wil dan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2009, 19:48
Marschalk
Gast
 
Berichten: n/a
Talking Re: Hulp nodig met studiekeuze

Als je maar 50% procent zeker bent ga dan ervoor!. Hoe zie jezelf over 10 jaar?. In elke vorm van studie of opleiding kom je latijn's of formeel jargon tegen of een vak die net zo "moeilijk" is. Inschrijven voor een Oriëntatieproject opleiding(4maanden) is een andere optie die mogelijk een oplossing door o.a Saxion hogescholen aangeboden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2010, 01:47
ananasje21 ananasje21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2010
Berichten: 3
ananasje21 is on a distinguished road
Standaard

Hey

misschien dat het alleen komt dat je het idee hebt meer in de praktijk te willen doen dat MBO opleidingen je nu leuker lijken. HBO lijkt ook gewoon veel droger. Ik raad je aan om echt te gaan kijken naar de beroepen die je later met een opleiding uit kunt oefenen, en minder te kijken naar de inhoud van de vakken zelf (al komen die later natuurlijk wel terug, maar toch). Ik ga nu ook een opleiding doen die ik nooit had verwacht, puur omdat ik door een beter beeld van het beroep te krijgen mijn verwachting over de opleiding bij kon stellen en dus ook op een andere manier ging kijken naar de toekomst nu ik sommige vakken en dingen aan mijn opleiding niet leuk vind. Misschien dat je eens bij een studiekeuze adviseur langs kont gaan om daar een uitgebreid gesprek mee te hebben over welke vaardigheden je niet of wel leuk lijken in een beroep.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo, mbo, twijfel

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp met studiekeuze! asiam Opleiding kiezen en volgen 0 14 januari 2009 23:59
Hulp nodig bij de sollicitatiebrief politie dame Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2008 23:55
hulp nodig voor het schrijven solliciatiebrieven lenglui Sollicitatiebrief en cv 3 8 augustus 2008 00:20
Hulp gevraagd: wil hbo, maar heb moeite met samenwerken pannagirl Opleiding kiezen en volgen 2 21 maart 2008 19:56
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon