Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 26 januari 2010, 12:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Dat is inderdaad een flinke worsteling.

Je hebt al een aantal goede stappen ondernomen. Je praat er met mensen over. Maakt het bespreekbaar op je werk. En juist dat praten met mensen is heel belangrijk. Ervaring telt immers. Maak dus gebruik van je ervaringen van collega's. Vraag ze het hemd van het lijf :-)

Ga ook vooral naar informatieavonden/dagen van opleidingsinstituten.

Succes!
Jos Kesseleer
Met citaat reageren
  #32  
Oud 11 februari 2010, 14:53
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Ik ben op dit moment nog niets verder, want mijn baas heeft mij gezegd dat hij op dit moment nog even andere prioriteiten heeft. Hij zegt dat hij me echter nog niet vergeten is.
Misschien wel leuk om te vertellen met welke opleidingen verschillende instituten aan kwamen toen ik om een studie-advies vroeg. Ik heb mijn c.v. en de omschrijving van mijn huidige functie toegestuurd.

Hogeschool van Amsterdam: bedrijfseconomie, commerciële economie, International Business and Management Studies (in English), International management (commerciële economie, in English), MER, Small Business & Retail Management.

NCOI: HBO Inkoopmanagement (12 maanden), HBO Bedrijfsadministratie (6 maanden), HBO Financiële administratie (12 maanden), welke ik in kan brengen in een vervolgopleiding naar de volledige HBO Bachelor Financieel-Economisch Management.

InHolland: wil dat ik langs kom, (nog) niet langs geweest

Markus Verbeek: SPD

LOI1: Commerciële economie-Accountmanagement, HBO Officemanagement.

LOI2: Commerciële economie, SPD

NTI: geen antwoord, ook niet na herhaald verzoek

Maar helaas, verder zit er nog niet zoveel schot in, ook bij mezelf niet . Denk omdat ik het toch best eng vind om de stap te wagen (faalangst?!).
Met citaat reageren
  #33  
Oud 11 februari 2010, 16:46
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Overigens zijn de scholen die wat betreft bereikbaarheid voor mij het beste zijn, de volgende twee:
http://www.inholland.nl/Alkmaar/Ople...pleidingen.htm
http://www.inholland.nl/Haarlem/Ople...pleidingen.htm

Ik ga binnenkort toch echt eens daar langs voor een gesprek.

Amsterdam is ook niet heel ver, maar is veelal lastiger met betrekking tot het transport.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 12 februari 2010, 14:56
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Okay, ik heb voor a.s. maandag een studie-advies gesprek staan bij INHolland. Ik ben benieuwd!!
Met citaat reageren
  #35  
Oud 16 februari 2010, 16:37
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Ik ben gisteren meer dan een uur bij INHolland geweest, we zijn nog niet klaar met het uitwerken van mijn studiekeuze. Ik heb wat "huiswerk" mee en a.s. maandag ga ik weer naar INHolland en dan praten we verder.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 26 april 2010, 14:58
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Eindelijk een gesprek gehad met PZ, beter laat dan nooit.
Er is mij gezegd dat ik een studie tijdens werktijd kan doen of in de avond, maar als ik het in de avond doe dan doe ik het in mijn eigen tijd en krijg ik er geen tijd voor terug. Heeft iemand enig idee of er Hogescholen zijn waar deeltijders/werkenden overdag naar school kunnen?
Met citaat reageren
  #37  
Oud 26 april 2010, 16:42
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Er zijn volgens mij geen reguliere HBO deeltijd opleidingen met contacturen tijdens kantoortijden.

Er zijn uiteraard wel reguliere HBO voltijd opleidingen met contacturen tijdens kantoortijden.

Succes met de zoektocht!
Met citaat reageren
  #38  
Oud 27 april 2010, 09:37
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Bedankt voor je reactie Hassan!
Ik ben nog bezig met iemand van de OR om te checken of dat verhaal echt wel klopt dat schooluren in de avond niet met tijd worden gecompenseerd.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 27 april 2010, 16:49
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Ik ken helemaal niemand die een studie in de avonduren gecompenseerd krijgt met vrije uren. Dat is ook helemaal niet realistisch want je eigen ontwikkeling is je eigen verantwoordelijkheid in mijn optiek. Er zijn natuurlijk wel mensen die bijvoorbeeld een cursus tijdens werktijd voltooien of een post-initiele master opleiding op een vrijdag maar vaak werken deze mensen dan toch over om hun werk gedaan te krijgen.

Uit je berichten in de vele onderwerpen de afgelopen maanden kom je over als iemand die erg veel van de werkgever verwacht. Ik denk dat het goed zou zijn om je verwachtingen wat bij te stellen. De mogelijkheid om een opleiding te gaan voltooien op hogere leeftijd met alleen een MBO achtergrond is al een voorrecht.

Er zijn honderdduizenden mensen in NL met een soortgelijke situatie die niet de faciliteiten krijgen aangeboden die jij wel krijgt.

Succes!
Met citaat reageren
  #40  
Oud 27 april 2010, 17:03
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Dat komt doordat een collega van mij een opleiding heeft gevolgd in de avonduren waarbij de uren wel werden gecompenseerd. Als dat niet het geval zou zijn geweest, zou ik het ook niet zo zeer hebben verwacht. Nu ga ik toch denken: "waarom hij wel en ik niet?". Voor hem werden ook alle kosten betaald.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Hulp nodig met studiekeuze Nina' Opleiding kiezen en volgen 3 10 oktober 2010 01:47
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Hulp met studiekeuze! asiam Opleiding kiezen en volgen 0 14 januari 2009 23:59
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon