Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2017, 15:09
TheHilLady TheHilLady is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2017
Berichten: 3
TheHilLady is on a distinguished road
Standaard Stage motivatiebrief

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, en kom meteen met een motivatie/sollicitatiebrief binnenvallen

Ik ben illustratie student en wil gaan solliciteren voor stageplekken. Een van de bedrijven die ik heb gevonden wil ik een dezer dagen gaan mailen, zij hebben een stage vacature openstaan.

Nou vind ik het niet moeilijk om een sollicitatiebrief te maken, echter is dit de eerste keer dat ik dit doe voor mijn huidige studierichting. Ik vraag mij af of ik niet teveel informatie erin zet, en of het wel professioneel genoeg is of juist teveel? Ik probeer te gaan voor een mailtje waarin ik losjes maar toch professioneel over kom, het bedrijf waar de vacature van is heeft dit namelijk ook aan zich.

Het mailtje:

Geachte mevrouw Taylor,

Na het lezen van de vacature voor illustratie stagiair op uw website ben ik erg geïnteresseerd geraakt. Ik wil mijzelf dan ook graag via deze mail aan u voorstellen als kandidaat voor deze stageplek.

Op het moment ben ik volop bezig met mijn 3e jaar binnen de studie Vormgeving Illustratie aan het AKV Sint Joost in Den Bosch, en wil ik hetgeen wat ik hier geleerd heb toe gaan passen in de praktijk. Ook heb ik al een vier jarige mbo-opleiding in Crossmedia Design achter de rug, waarvan ik geloof dat deze zeker van pas zal komen binnen de functie.

Dankzij projecten binnen de opleiding en enkele losse opdrachten heb ik een beginnende ervaring binnen het vakgebied illustratie. Echter zou ik graag veel meer ervaring opdoen en bekend raken met de werkzaamheden op de werkvloer, en bijvoorbeeld leren hoe ik zowel mijn illustratieve als grafische vormgeving vaardigheden kan gebruiken binnen een bedrijf.

Mijn comfortzone ligt binnen het illustreren van gevoel en emoties, wat vaak leidt tot poëtisch en/of humoristisch werk. Het liefste werk ik met een ambachtelijke manier van werken, maar soms komt er ook nog wat digitaal werk tussen piepen. Verder heb ik affiniteit met fotografie, waarvan ik hoop deze gecombineerd met mijn illustratie werk in te kunnen zetten.

Ik ben een creatieve duizendpoot, zowel op werk- als persoonlijk gebied. Waar ik voor school en externe opdrachten illustreer, vormgeef en schrijf, ga ik in mijn vrije tijd aan de slag met bijvoorbeeld boetseren, fotograferen of bijvoorbeeld een raamschildering maken.

Naast een creatieve geest ben ik een zorgdrager; ik bied anderen graag een helpende hand en draag graag zorg voor een duidelijke communicatie binnen een project. Ik heb dan ook een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Ook communiceer en spar ik graag met anderen over een opdracht, om op die manier snel tot betere resultaten te komen. Ik heb oog voor detail, bezit een flinke dosis droge humor en ben taakgericht.

Bent u na het lezen van mijn brief zeker geïnteresseerd in het zien van mijn werk? Dan verwijs ik u graag door naar mijn portfolio website: hildevanderzanden.wixsite.com/hvdz

Ik hoop u bij deze genoeg te hebben geïnformeerd en zou graag binnenkort een persoonlijk gesprek voeren over de mogelijkheden van een stage. Indien u nog vragen heeft aangaande deze brief of mijn Curriculum Vitae dan kunt u altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,
Hilde van der Zanden



Dus als jullie tips en opmerkingen hebben, hoor ik het graag!

Hilde
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2017, 15:54
TheHilLady TheHilLady is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2017
Berichten: 3
TheHilLady is on a distinguished road
Standaard Edit

Heb ondertussen nog wat toegevoegd aan dit stukje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHilLady Bekijk bericht

Ik ben een creatieve duizendpoot, zowel op werk- als persoonlijk gebied. Waar ik voor school en externe opdrachten illustreer, vormgeef en schrijf, ga ik in mijn vrije tijd aan de slag met bijvoorbeeld boetseren, fotograferen of bijvoorbeeld een raamschildering maken. Stagelopen bij Cre-Aid lijkt mij dan ook ideaal, omdat uw bedrijf op veel verschillende gebieden creativiteit inzet.
Om wat beter aan te duiden waarom ik bij dit bedrijf zou willen stagelopen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2017, 16:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHilLady Bekijk bericht
Hallo allemaal!
Na het lezen van de vacature voor illustratie stagiair
illustratiestagiair is een samenstelling, die schrijven we aan elkaar.

Citaat:
wil ik hetgeen wat ik hier geleerd heb toe gaan passen in de praktijk.
'hetgeen wat' is dubbelop. Aangezien je het informeel wilt houden, zou ik alleen 'wat' gebruiken.

Citaat:
vier jarige
vierjarige

Citaat:
heb ik een beginnende ervaring
heb ik enige ervaring


Citaat:
grafische vormgeving vaardigheden
vormgevingsvaardigheden, eventueel grafische-vormgevingsvaardigheden.

Citaat:
Mijn comfortzone
Hé, die heb ik nog niet gezien in een motivatiebrief Niet erg gebruikelijk om die te noemen. Het suggereert dat er ook kwaliteiten zijn die buiten je comfortzone vallen

Citaat:
Het liefste werk ik met een ambachtelijke manier van werken
werk en werken is dubbelop.

Citaat:
illustratie werk
illustratiewerk

Ik vind je brief iets te uitvoerig en zou proberen hem wat compacter te maken. Als je taalfouten vermijdt, lijkt hij me wel voldoende professioneel. Pas op met formele/officiële/parmantige uitdrukkingen. Schrijf liever in spreektaal, zeker als je je brief informeel wilt houden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 mei 2017, 16:50
TheHilLady TheHilLady is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2017
Berichten: 3
TheHilLady is on a distinguished road
Standaard

Super bedankt voor de uitgebreide analyse Ik ga meteen wat aanpassingen doen!

Wat betreft het benoemen van mijn comfortzone: dat leek mij inderdaad slim, ook omdat ik van mening ben dat het als illustrator niet geheel onbelangrijk is dat je kan werken binnen je comfortzone, maar ook nog open blijft staan voor andere dingen. En dat je comfortzone daardoor kan veranderen.

Ik vind zelf inderdaad dat hij ook wat te uitgebreid is, maar ik heb mij er zo op dood gestaard dat ik nu niet meer weet wat ik weg kan laten... Misschien even een paar uurtjes niet naar omkijken, haha

Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
illustratie, motivatie, sollicitatie, sollicitatiebrief, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief voor stage, vrijwilligerswerk op cv? Snowtroll Sollicitatiebrief en cv 4 2 september 2014 11:25
Motivatiebrief stage loivy Sollicitatiebrief en cv 3 16 maart 2014 22:33
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Motivatiebrief voor stage Architectenbureau Graag commentaar SkylerWhite Sollicitatiebrief en cv 3 4 mei 2011 10:13
Motivatiebrief stage evenementen liwi Sollicitatiebrief en cv 1 24 oktober 2010 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon