Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2016, 12:51
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Ervaringen met freelance tekstschrijven of soortgelijk?

Hallo allen,

Ik werk al 7 jaar voor een organisatie waar ik de PR regel en verder verantwoordelijk ben voor de webredactie, redactie voor het tijdschrift, websitebouw en eigenlijk alles op het gebied van PR en communicatie. Het werk bevalt op zich prima, ik mag regelmatig een zegje doen op tv en het onderwerp houdt me bezig. Nadeel is dat het nooit goed zal betalen (goed doel), altijd weinig uren zal bieden en ook nog eens moeilijk te bereizen valt (wat dat betreft ben ik wel blij met weinig uren, dagelijks komt er in totaal 3 uur reistijd bij).

Nu heb ik het in mijn hoofd gehaald dat ik wat wil bijverdienen door vanuit huis te gaan freelancen, naast mijn werk. Nu is willen één ding, maar concreet worden iets anders. Gezien mijn ervaring zou ik denken aan iets met tekstschrijven of webredactie. Ik heb twee universitaire opleidingen gedaan maar niets relevants dus ben bereid tot het volgen van verdere cursussen (bijvoorbeeld SEO-tekstschrijven). Ik ben me nu dus aan het verdiepen in de mogelijkheden maar krijg hele negatieve reacties: tekstschrijven red je alleen met een journalistieke achtergrond, iedereen wil dit wel maar niemand lukt het, je kunt dit niet in deeltijd naast je werk doen want moet al zes dagen per week netwerken, het is een wereld waar je niet zomaar binnenkomt, je moet wel iets héél unieks hebben om opdrachtgevers te vinden, bekenden van mij zijn hier juist mee gestopt omdat ze niet aan opdrachten konden komen, etc etc.

Al met al sta ik nu weer een beetje met mijn mond vol tanden, want ander werk zoeken wil ik eigenlijk helemaal niet maar alleen deze baan heeft geen toekomst voor mij. En ik dacht net de oplossing te hebben gevonden..

Vandaar dat ik jullie ook nog even wil vragen naar ervaringen. Zijn er hier mensen die “iets” doen met freelance tekstschrijven? Is het echt zo onmogelijk als het lijkt? Of zijn er nog andere ideeën voor bijverdiensten die een beetje in mijn straatje lijken te passen?

"Zomaar" een bijbaantje mag ik niet omdat ik regelmatig op TV moet verschijnen.. vandaar dat freelancen mij het meest haalbare leek. Bovendien spreekt de vrijheid me wel heel erg aan, want hoewel ik mijn werk prima vind heb ik nou niet direct de behoefte aan nóg een baas en nóg meer kantooruren..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2017, 14:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Er is niet veel mis met freelance tekstschrijven, maar er zijn er vrij veel van. Veel tekstschrijvers hebben moeite om een behoorlijke omzet te halen. Zie dit onderzoek uit 2016.

Is freelancen als communicatiemedewerker een optie?

Ben je trouwens al een stap verder? Want je vraag is van een jaar geleden zie ik.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slechte ervaring met studie bij LOI svdsingel Opleiding kiezen en volgen 31 17 mei 2016 14:58
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Zijn er ervaringen m.b.t. het contact opnemen met de huidige werkgever. Sanjohan Sollicitatiebrief en cv 1 15 mei 2006 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon