Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 augustus 2011, 11:41
elvira6666 elvira6666 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2011
Berichten: 1
elvira6666 is on a distinguished road
Standaard Administratief vrijwilligerswerk om betaalde administratieve baan te vinden?

Ik heb momenteel een baan in de zorg, maar ben nu de opleiding praktijkdiploma boekhouden aan het volgen.
Ik heb eerst jaren als administratief medew. gewerkt maar dat is weer 8 jaar geleden.
Nu zou ik graag weer een baan in de administratie willen, maar ik heb dan geen recente ervaring.
Ik zit te denken om administratief vrijwilligerswerk te gaan doen maar weet niet of ik hiermee ooit een betaalde administratieve baan zal vinden.
Wie kan me advies geven of heeft ook via vrijwilligerswerk een betaalde baan gevonden?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 augustus 2011, 12:29
mar10 mar10 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 4
mar10 is on a distinguished road
Standaard

Beste Elvira,

Indertijd is dat mij gelukt, hoewel het me toen alleen een tijdelijke baan opleverde. Alleen, mijn situatie was anders, ik was net werkloos geworden en heb een onbetaalde werkplek gehad om meer ervaring op te doen in het vak waarin ik tot mijn ontslag werkzaam was geweest. Ik heb toen een paar maanden 32 uur per week onbetaald kunnen werken.

Mijn eerste vraag is: hoeveel uur werk je nu? Stel dat dat niet fulltime is en dat je een of twee dagdelen overdag vrij bent, dan raad ik je aan niet op zoek te gaan naar een 'vrijwilligersbaan', maar naar een soort stageplaats, bij een instelling of bedrijf

Dat betekent netwerken, proberen bij een bedrijf een stageplek te vinden. Sluit aan bij je eerdere ervaring en je huidige opleidig, breng het positief, je geeft op deze manier aan dat je echt graag de administratieve kant op wilt, dat geeft een goede indruk.
Denk goed na over wat je een bedrijf nu al te bieden hebt en neem geen genoegen met iets wat jou te weinig oplevert.

Als je wel fulltime werkt, zou je op een gegeven moment misschien minder kunnen gaan werken, als je echt zover bent met je studie dat je over baanverandering kunt denken. En dan op dat moment die stage zoeken. Maar ik weet natuurlijk niet of dat een beetje realistisch is voor je. Je moet tenslotte ook geld verdienen ...

Als dit allemaal niet mogelijk voor je is, pak vooral die vrijwilligersbaan als je die kunt vinden. Als je echt graag de administratie in wilt, is dat in elk geval leuk en stimulerend om je weg die kant op te vervolgen.

Heel veel succes gewenst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
vrijwilligerswerk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baan 'onder niveau' aangenomen, wat moet ik ervan vinden? Strebertje Loopbaanvragen 19 25 februari 2011 19:41
In welke sector kan ik nog een baan met betaalde opleiding vinden? Gregorlimbo Opleiding kiezen en volgen 0 20 oktober 2009 19:31
Moet baan vinden om in Nederland te mogen blijven Alexandra Alle andere carričreonderwerpen 19 10 december 2008 19:50
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
Baan vinden: netwerk stijgt, kranten veren op, internet is overkill René Loopbaanvragen 0 31 december 2007 15:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon