Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 oktober 2016, 22:48
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Vervelende werksituatie

Hallo, Mijn situatie is als volgt.
Ik werk sinds 5 maanden bij een werkgever op basis van een 0 uren contract. Mijn salaris wordt zeer slordig uitbetaald en ik kreeg zelfs een lege loonstrook. Mijn werkgever rapporteerde liquide problemen en UWV drong aan een loonvordering te sturen. Dit viel niet in goede aarde. Daarnaast heeft een senior collega voorgesteld om mij wegens talent andere taken te laten doen waar ik net van af was gehaald. Hierop beschuldigde mijn leidinggevende me van opruiing. Het gevolg dit alles was dat ik niet meer zou worden ingepland. Hij was klaar met me.

Echter ook met een nulurencontract bouw je rechten op. Om toch aanspraak te maken op ww en evt bijstand, moest ik toen mijn uren opeisen wegens vermoeden dienstverband. Dit viel nog veel minder in goede aarde en de sfeer vanuit mijn werkgevend is heel intimiderend. Overmorgen heb ik een gesprek waarbij wordt gekeken of er ontslag aan wordt gevraagd. Volgens mij is er momenteel geen grond voor ontslag. Het gaat nu niet goed, ik kom thuis tot niets meer. Ik ben bang dat ik over een periode thuis zit zonder werk en met een burnout. Iemand tips voor me? iedere tip is welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2016, 17:39
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard lastig

Lastige situatie, Mo. Het klinkt alsof je enerzijds je rechten wilt beschermen en anderzijds de goede verstandhouding wilt bewaren. Misschien ben je op zo'n punt aanbeland dat je moet kiezen tussen deze twee opties.

Wanneer je besluit om op je strepen te gaan staan - voor zover ik kan inschatten zou dat verstandig zijn - kun je in het gesprek aangeven dat het voor jou puur een zakelijke kwestie is; dat gestuurd wordt door de instanties en het absoluut niet kwaadaardig bedoelt. Hopelijk haalt dat iets van de lading ervan af.

Wanneer je goed wilt opkomen voor je rechten, moet je wel weten wat die zijn. Ik raad ik je aan om je goed te laten voorlichten en juridische hulp te vragen. Hopelijk voel je je dan zelf ook wat beter.

Sterkte.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
burnout contract intimidatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! Vervelende collega Renatev Alle andere carrièreonderwerpen 7 16 april 2014 21:25
Solliciteren na vervelende werkervaring Liav Sollicitatiegesprek 5 20 mei 2012 02:19
Vervelende manier van sollicitatiegesprek Frank Sollicitatiegesprek 3 10 november 2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon