Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 januari 2010, 16:48
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie BBL plek

Beste penaja,

Ik denk als je de brief zo zou versturen dat hij in de prullenbak verschijnt!

Een sollicitatiebrief is het zelfde als een zakelijke brief dus inleiding, kern en afsluiting, gevolgd door alinea's.

Inleiding: Waar heb je de vacature gevonden? Heb je telefonisch contact gehad met de organisatie, vermeldt dat in deze alinea. Waarom solliciteer je? Houd het kort!


Motivatie voor bedrijf/functie: Waarom wil je voor deze organisatie werken? Bedenk waarom je specifiek voor deze organisatie kiest en niet voor een andere organisatie? Waarom solliciteer je voor deze functie? Wat spreekt je hierin aan?


Jouw geschiktheid/relevante kwaliteiten: Waarom moet de organisatie jou aannemen? Wat voeg jij toe aan de organisatie? Je kan hier bijvoorbeeld denken aan de kennis die je tijdens je studie opgedaan hebt, je (werk) ervaring, je persoonlijkheid, etc. Probeer dit (kort) te onderbouwen met voorbeelden.


Afsluiting: Sluit af met een zin waaruit de volgende handeling blijkt. Bijv. Graag kom ik op gesprek… etc.

Ook moet je CV op de sollicitatiebrief aansluiten.
Vermeldt op je CV alleen de eigenschappen die voor de functie relevant zijn.

Ik kan heel lastig zien waarna je nou eigenlijk solliciteert. houd het kort en bondig!

Kijk eens op Sollicitatiebrief en cv gewoon om ideeën op te doen.

Misschien kun je je sollicitatiebrief en CV een in een word bestandje bijvoegen op het forum. dan kunnen we het beter beoordelen.

Heel veel succes
Met citaat reageren