Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 december 2009, 19:45
Ekennaj Ekennaj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 december 2009
Berichten: 4
Ekennaj is on a distinguished road
Standaard Re: Studiekeuze aan de hand van mijn 'compententies'

Hoi Marieke, bedankt voor je berichtje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Hoi Janneke,

Op basis van dit lijstje is het moeilijk te zeggen welke studie/baan bij jou past
Daarvoor moeten we ook inzicht hebben in onder meer je vooropleiding en je goede en minder goede eigenschappen. Ikzelf had op basis van deze termen niet meteen de functie van hr-manager genoemd (er staat bijvoorbeeld niets in over social skills). Heb je wel al een idee van wat de functie van hr-manager inhoudt? De hbo-opleiding Personeel & Arbeid sluit goed aan als je een functie in de hr-sector ambieert. Na het afronden van je studie zal je echter niet meteen kunnen solliciteren op een baan als hr-manager. Daarvoor moet je eerst meer werkervaring hebben.
Ik begrijp niet zo goed wat mijn vooropleiding er mee te maken heeft? Ik wil juist iets anders. Ik heb nu MBO niveau 3 Commercieel medewerker binnendienst. Daarnaast heb ik eerder een 21+ toets gedaan bij Fontys waaruit blijkt dat ik HAVO/VWO niveau heb. Daardoor is het voor mij mogelijk om een HBO studie te volgen.

De punten die ik heb genoemd zijn mijn goede eigenschappen. Mijn minder goede eigenschappen zijn de volgende:
-Onzekerheid
-Ongeduldig
-Sfeergevoelig

Wat bedoel je precies met social skills?

Alvast bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren