Los bericht bekijken
  #2  
Oud 2 maart 2008, 06:52
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie verkoopmedewerkster bouwmarkt

Hoi Riccy,

Een vrij korte brief. Voordat ik hem inhoudelijk ga doornemen toch de vraag: Weet je zeker dat je Nederlands goed genoeg is voor een dergelijke functie? Je zult 50% van je werktijd moeten praten en daar mogen in geen geval (per ongeluk) Duitse woorden tussen komen.

Als je in je brief schrijft "Behalve dat kan ik op deze weg mijn Nederlands verbeteren. Ik woon nu 3 jaar in Nederland en kan redelijk goed Nederlands spreken." kan dat de selecteur afschrikken en zal deze waarschijnlijk kiezen voor een Nederlandse kandidaat (of een buitenlandse kandidaat die vermeldt Nederlands vloeiend te kunnen spreken).

Je beschikbaarheid vermeld je niet in je motivatiebrief, maar in je CV (als laatste regel van het kopje Personalia).

Wat betreft je CV, misschien dat je een vertaling voor "Oberstufenzentrum Druck- und Medientechnik" kunt vinden, want voor iemand als ik die Duits niet eigen is, is dit onbegrijpelijk.

Werkervaring sorteer je over het algemeen a-chronologisch. Dit is de meest gebruikte manier en ik wil je dan ook aanraden deze manier te gebruiken. A-chronologisch sorteren betekent dat je de nieuwste/laatst genoten opleiding of werkplek bovenaan zet en je eerste werkplek of opleiding onderaan.

Ik wil je aanraden om voor een perfecte brief en CV te kijken naar de informatieve pagina's op de website van Carrieretijger. Hier kun je voorbeelden vinden van sollicitatiebrieven en CV's en begeleidende uitleg daarbij.

Kijk hier eens voor meer informatie: http://www.carrieretijger.nl/carrier...tiebrief-en-cv
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren