Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 oktober 2011, 19:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CherrieRazcall Bekijk bericht
Beste heer/ mevrouw,
"Geachte heer <naam>," (of mevrouw) is de gebruikelijke aanhef.

Citaat:
Graag stel ik mij voor, mijn naam is Cher ***, 23 jaar en woon
samen met mijn partner in **.
Jezelf voorstellen vind ik geen gepast begin voor een sollicitatiebrief. Je kunt beter aansluiting zoeken bij de vacature.

Dat je samenwoont met je partner is in een sollicitatiebrief niet relevant.

Citaat:
Momenteel ben ik per direct en fulltime beschikbaar voor een baan.
"voor een baan" klinkt een beetje plat. En dit roept de vraag op: waarom? Als je bijvoorbeeld een opleiding hebt afgerond, zou het goed zijn dat te vermelden.

Citaat:
Toen ik uw vacature Marketing Assistent tegen kwam was ik gelijk
geprikkeld om te reageren!
"geprikkeld" heeft een negatieve connotatie (geïrriteerd).

Citaat:
interesse vlak
Interessevlak is één woord (samenstelling).

Citaat:
de mogelijkheid om binnen uw bedrijf ervaring op te doen spreekt mij heel erg aan.
Ik snap dat dat voor jou een relevante motivatie is, maar dat is het denk ik niet voor de werkgever. Die ervaring is vooral relevant voor je volgende carrièrestap.

Als je nog weinig werkervaring hebt, dan zijn positieve invalshoeken vanuit de werkgever gezien dat je jong, modern (bijvoorbeeld: internetervaring), energiek, enthousiast, leergierig, flexibel, kneedbaar, plooibaar en goedkoop bent ("goedkoop" gebruik je natuurlijk niet ).

Schrijf bijvoorbeeld liever dat je in overleg met de werkgever jezelf graag in bepaalde richtingen wilt ontwikkelen, dan dat je ervaring op wilt doen.

Ik denk dat met name de artikelen over Desire opwekken en het ik-perspectief je kunnen helpen om je sollicitatiebrief wat verkoopgerichter te maken. Als je versie 2 van je brief hier plaatst, wil ik er graag nog eens naar kijken.
__________________
René
Met citaat reageren