Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 juni 2006, 10:54
Mira's schermafbeelding
Mira Mira is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2006
Berichten: 12
Mira is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Organisatieadviseur

Hoi Soeske,

De openingszin vind ik een beetje saai.

De tweede alinea lijkt op het eerste gezicht irrelevant. "Zo ben ik penningmeester geweest van mijn dispuut", hmmm.... denk ik dan als lezer. Die panter in het hok hiernaast is penningmeester van het dispuut De Grote Kat en die doet er ook altijd zo gewichtig over Pas aan het eind van de tweede alinea wordt duidelijk waarom de informatie voor de lezer relevant is. Probeer die volgorde eens om te draaien. Open met het relevante en maak zo de lezer nieuwsgierig naar jou.

De vierde alinea over [ORGANISATIE] lijkt me een stuk belangrijker dan de derde over dat dispuut. De selecteurs zullen ook wel in een dispuut gezeten hebben en zouden het wel eens heel erg kunnen relativeren. Pas op dat je dit niet te belangrijk probeert te maken.

Een organisatieadviseur is meestal niet zozeer bezig met boekhouding, apparatuur en computernetwerken, maar met mensen, visie, meerjarenplannen, directies en managementteams, met het doorvoeren van veranderingen in organisaties. Nu weet ik niet precies wat er van de junior verwacht wordt, maar als je dit soort dingen kunt benadrukken dan zou ik dat zeker doen.
__________________
Tijgerpoot van Mira,
de sollicitatiebrievenexpert van Carričretijger
Ik kijk regelmatig een sollicitatiebrief of cv in het forum grondig na. Wil jij ook zo'n gave recensie van jouw brief? Dan moet je me wel lekkere tijgerhapjes voeren: lees onze tips, maak werk van een verzorgde brief en geef zelf commentaar op een paar brieven of cv's in het forum.
Met citaat reageren