Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 oktober 2006, 12:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor Coordinator vervangingspool

Een paar zaken:
re-integratiedeskundige -> is dit niet zonder streepje?
docenten vlak -> aan elkaar?
Verder vind ik je brief te lang. Ik zou als selecteur al snel verveeld raken.
Probeer je brief wat korter te maken door bijvoorbeeld de 2e en 3e alinea kritisch door te nemen en voor jezelf na te gaan wat je hiermee precies wilt zeggen en of een deel hiervan al niet in je CV terugkomt. Mijn ervaring is dat men de CV aandachtiger doorneemt dan de brief zelf. Je karaktereigenschappen en de eisen van de functie kun je ook samenvoegen in één alinea. Hierbij hoef je de functie-eigenschappen ook niet nog eens op te noemen. `t Volstaat om bijvoorbeeld om bijvoorbeeld te zeggen: met eigenschappen als ?????, ???? en ???/ denk ik...blabla. Verder moet je je ook afvragen of het voor de functie relevant is dat je vrolijk en begripvol bent? `t Lijkt mij relevanter dat je kunt plannen, grenzen aangeven, prioriteiten kunt aangeven en dergelijke.
Succes! En bedenk wel, `t belangrijkste is dat jij een goed gevoel over je brief hebt. Allerlei meningen van anderen/websites en dergelijke zijn ook niet zaligmakend. Die kunnen `t ook fout hebben. Daarnaast is iedere selecteur anders en zal die je brief anders kunnen interpreteren/beoordelen.
Met citaat reageren