Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2007, 13:27
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie pedagogisch medewerker: wat vinden jullie ervan?

Citaat:
het bieden van begeleiding aan kinderen
Ik zou iets directer zeggen: het begeleiden van kinderen. Een detail, maar het klinkt wat krachtiger.

Citaat:
die in hun ontwikkeling problemen ondervinden.
... het begeleiden van kinderen met ontwikkelingsproblemen.

Citaat:
Gedurende mijn opleiding HBO Pedagogiek heb ik veel kennis opgedaan over de ontwikkeling en problematiek van kinderen, hierdoor weet ik
... van kinderen. Hierdoor weet ik...

Citaat:
In de werkwijze van het xxx spreekt het me aan dat het positieve gedrag van het kind wordt gewaardeerd, gestimuleerd en beloond. Dit is een positieve en bevorderende aanpak waar ik helemaal achter sta.
Het zou sterker zijn als je dat zou kunnen laten blijken uit werkervaring of concrete situaties (gebruik de STAR-methode).

Citaat:
Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte situaties om te gaan.
Hiervoor geldt hetzelfde: probeer je eigenschappen en vaardigheden aan te tonen, in plaats van ze alleen te claimen.

Citaat:
Het werken in een klein team zal voor mij geen problemen opleveren omdat ik als oproepkracht ervaring heb opgedaan binnen diverse teams. Daarnaast heb ik zelfstandig sociale vaardigheidstrainingen gegeven aan basisschoolkinderen, hierdoor heb ik een goed inzicht in de problematiek van de doelgroep.
Dit gaat al meer de goede kant op, maar probeer het wat concreter te maken.

Tot slot: je brief heeft een vrij hoog ik-gehalte. Probeer de balans wat te herstellen en schrijf ook op waarom de werkgever jóu zou willen hebben.