Los bericht bekijken
  #9  
Oud 30 januari 2012, 10:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xana Bekijk bericht
om deze functie te kunnen bekleden.
Een functie bekleden klinkt een beetje ceremonieel. Taalkundig zou ik zeggen: "Ik beschik over de noodzakelijke organisatorische en communicatieve competenties voor deze functie."

Maar het is beter om je kwaliteiten aan te tonen, in plaats van ze te claimen.

Citaat:
Ik omschrijf mezelf als representatief, internationaal georiënteerd, betrouwbaar, accuraat en ambitieus.
Ik zou zeggen: "Ik ben representatief, ...", maar ook hiervoor geldt de vorige opmerking.

Citaat:
Het is mijn ambitie om uiteindelijk te werken aan een internationale carrière in HRM.
Werken aan een carrière is geen ambitie, dat is een inspanning. Ambitie betreft het resultaat van de inspanning.

Citaat:
Mijn internationale achtergrond zal mij hierbij zeker van pas komen in combinatie met een near-native kennisniveau van de Nederlandse, Engelse, Portugese en Spaanse taal. Dit gekoppeld aan een hoog ambitieniveau en een flinke doses doorzettingsvermogen maken dat ik mij voor honderd procent inzet om opdrachten succesvol uit te voeren.
Dit klinkt als een sollicitatie voor een hogere functie dan assistent. Op zich niks mis mee, maar je kunt ook té ambitieus overkomen voor de functie waarop je solliciteert.
__________________
René
Met citaat reageren