Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 september 2005, 11:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Help! P&O medewerker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shady
Nu wil ik de deeltijd HBO studie P&A gaan volgen en dit kan niet bij mijn huidige werkgever. Dus ben ik druk op zoek naar een baan als P&O medewerkster.
Dat lijkt me een prima motivatie, als de werkgever waarbij je solliciteert dat inderdaad wil faciliteren. Zet hier dan iets over in de brief, zou ik zeggen. Bijvoorbeeld: waarom wil je graag HBO P&A studeren? Hoe wil je jezelf verder ontwikkelen? Wat is de volgende carrièrestap waarnaar je streeft?

Het verbaast me trouwens wel een beetje. Ik zou (als leek op dit gebied) denken dat de functie intercedente veelzijdiger is en een betere opstap naar P&A dan werken in een team van administratief medewerkers.

Citaat:
Nu heb ik een perfecte baan gevonden, alle werkcompetenties komen overeen met mijn werkervaring.
Nou kijk, dat is nou een perfect onderwerp om uit te diepen in je sollicitatiebrief. Werkervaring is de beste manier om competenties aan te tonen.

Citaat:
Alleen heb ik dus geen relevant diploma (wel vakgerichte cursus gehaald -> vakdiploma Intercedente, en mijn HAVO-MBO diploma & propedeuse HEAO-Communicatie).
Nogmaals, ik ben leek, maar is het vakdiploma Intercedente niet ongeveer gelijkwaardig met MBO personeelswerk? Op welk mbo-niveau weet ik dan niet.

Citaat:
Dus wie kan mij verder helpen met mijn brief? Alvast erg bedankt!!!!

Ik zou eerst eens een opzetje maken met daarin je motivatie (opleiding + carrièredoel) en het verhaal van je werkervaring en competenties. Dan schiet ik er graag op.

Ik heb een paar linkjes gemaakt in jouw bericht. Misschien bieden die artikelen inspiratie voor je brief.
__________________
René
Met citaat reageren