Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 juni 2007, 15:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief projectbegeleider bij een uitgeverij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuliaV Bekijk bericht
Met belangstelling las ik de advertentie van xxxxx in de xxx waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een projectbegeleider. Graag wil ik solliciteren naar deze functie.
Beetje saai. Probeer wat meer de aandacht te trekken van de selecteur.

Citaat:
De functie van projectbegeleider spreekt mij enorm aan vanwege het dynamische en afwisselende karakter van deze baan. Als projectbegeleider ben je betrokken bij alle processen die leiden tot het tot stand komen van het product. Dit lijkt mij erg boeiend. Stiekem heb ik de wens om zelf ooit een informatief boek te schrijven. Om hieraan mee te kunnen werken als projectbegeleider lijkt me dan ook een leuke uitdaging (en misschien wel de eerste stap tot het realiseren van deze wens).
Hier spreekt enthousiasme uit, dat is goed. Maar het is wel ikke-enthousiasme. Probeer het eens om te draaien: waarom zou de werkgever enthousiast moeten zijn over jóu?

Citaat:
Ik heb een aantal jaren met veel plezier gewerkt als (assistent) bedrijfsleidster in een kledingzaak.
Dat lijkt me (i.i.g. op het eerste gezicht) nogal ongerelateerd. Ik zou deze mededeling daarom niet zo frontaal vooraan zetten. Begin liever over je kwaliteiten en vaardigheden en toon met werkervaringsverhalen aan dat je erover beschikt. Dat je in een kledingwinkel gewerkt hebt, hoef je natuurlijk niet te verzwijgen en het staat i.i.g. in je cv.

Ook belangrijk, gezien je werkervaring: laat uit de brief blijken dat je goed begrijpt wat de functie van projectbegeleider bij een uitgeverij inhoudt. De zin die je daarover in de 2e alinea hebt staan is nog een tikje algemeen.

Citaat:
bestonden de werkzaamheden uit onder andere het inkopen van kleding
Gebruik actieve zinnen!

Op zich geen slechte brief, hij leest lekker en er zitten niet of nauwelijks taalfouten in (belangrijk bij een uitgeverij). Maar probeer hem wat verkoopgerichter te maken. Begeleid het project "sollicitatiebrief" naar versie 2
__________________
René
Met citaat reageren