Beste Marco,
Ik werk zelf bij een bedrijf en ben belast met het aannemen van nieuwe mensen. Dus mijn feedback die volgt komt uit mijn eigen ervaring aan 'de andere kant van de tafel' zeg maar.
De brief voldoet qua opbouw prima aan de normen en waarden. Dus die vraag is snel beantwoord. Toch kan ik je wel nog een aantal tips meegeven!
Er staan een punt achter 'uitvoer' in de tweede regel. Die hoort daar niet dus dat is een foutje. daarna komt 'denk ik dat ik'. Ik vind het persoonlijk nooit zo mooi als dit soort constructies voorkomen. Het leest niet zo makkelijk. Je kan schrijven: "...werkzaamheden die ik nu uitvoer geloof ik voor u de juiste kandidaat te zijn."
Het is heel goed dat je meteen uitspreekt waarom je de functie graag wilt, wat je aanspreekt aan de functie.
De volgende aanmerking: Het is echt not-done om te beginnen met "mijn naam is ..." Je naam staat gewoon onderaan de brief. Je kunt gewoon met de deur in huis vallen dus: "In mijn huidige functie als senior engineer bij Zuit ben ik verantwoordelijk voor ...."
Ik mis nu in je brief wat je hiervan geleerd hebt, dus je competenties. Je kunt schrijven:
"...op het gebied van openbare verlichting en regelsystemen. Hierbij heb ik geleerd om nauwkeurig te werken / in een team te werken / efficient te werken." (schrijf hier een 'competentie' op die specifiek gevraagd wordt in de vacature!
Next: "huidige werkgever biedt geen ... kansen" <-- nooit negatief zijn!!
Dit is denk ik de belangrijkste opmerking op je brief:
Je moet nooit en te nimmer je oude werkgever in een negatief licht zetten, verwoord jezelf positief. Dus:
"Hoewel mijn huidige functie nog steeds bevalt, is het tijd geworden voor een nieuwe uitdaging. Het is mijn ambitie om mij verder te ontwikkelen en door te groeien als ..."
Tot slot:
In de laatste zin heb je best een onzekere indruk gewekt door te zeggen dat je 'hoopt' dat je wordt uitgenodigd. Je solliciteert niet voor niks dus je bent zeker van je zaak. Schrijf iets als:
Graag zou ik deze brief en mijn CV in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.
Ik hoop (ga er vanuit, want ik ben niet onzeker
) dat je hiermee genoeg informatie hebt om je brief net even dat extra te geven!
Succes!