|
6 juli 2006, 17:02
|
Juniorlid
|
|
|
|
Re: Trek de aandacht met een creatieve openingszin
Dank je wel, na jouw opmerking van gister over mijn sollicitatiebrief wist ik even niet meer hoe te openen, zo dus.
|
31 augustus 2006, 12:32
|
|
Twijfel je tussen een creatieve of een 'standaard' openingszin? Mijn ervaring is dat je inderdaad gewoon jezelf moet blijven. Zelf ben ik meer van de standaardzinnen, wel bel ik van tevoren om informatie te vragen èn de naam van degene naar wie je de brief stuurt. Veel brieven zullen beginnen met 'geachte heer, mevrouw', als jouw brief dan begint met 'geachte heer De Vries' zal meneer De Vries blij verrast zijn, je toont interesse en inzet.
Succes allemaal!
|
6 oktober 2006, 17:05
|
|
Hey Rene,
Driftig op zoek naar véél hulp bij mijn sollicitatiebrieven, stuitte ik op deze site en las vol aandacht je tips!
Het heeft me er van begin tot eind doorheen geloodst! Nu ben ik in het bezit van een scherpzinnige, sterke sollicitatiebrief!
Onwijs bedankt!
Groetjes Eveline
|
19 december 2006, 11:08
|
|
Ik las afgelopen zaterdag 16 december uw vacature in de Leeuwarder Courant en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom
Dat is wat ik van heb gemaakt een mix tussen orgineel en crea-bea
|
19 december 2006, 12:23
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Hey Rene,
Driftig op zoek naar véél hulp bij mijn sollicitatiebrieven, stuitte ik op deze site en las vol aandacht je tips!
Het heeft me er van begin tot eind doorheen geloodst! Nu ben ik in het bezit van een scherpzinnige, sterke sollicitatiebrief!
Onwijs bedankt!
Groetjes Eveline
|
Hey Eveline,
Heb je jouw brief hier dan ook al ergens staan?
Groet,
Rens
16 februari 2007, 13:59
|
|
Hey Rene
Nou ideaal deze site met tips, lekker makkelijk te lezen en te begrijpen!!!
Het is al weer gauw zo'n 6 jaar geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven en man wat is er een hoop veranderd!
Met behulp van deze site en mijn eigen denken gaat het me zeker lukken!!
Dank je!
|
20 februari 2007, 16:25
|
|
Als variatie op het thema pakkend beginnen een citaat uit een brief die me in elk geval een gesprek heeft opgeleverd:
-------
Geachte heer Jansen, (zo heet 'ie echt...)
Kippevel. Dat kreeg ik bij het doorlezen van de directeursvacature bij <organisatie>. Waarom? Dat maak ik graag in deze brief duidelijk.
-------
De informatie over waar ik de vacature heb gevonden, om welke functie het gaat en welke bijlage(s) erbij zitten zet ik meestal in een aparte header, onder de adressering en voor de datering. Dat levert rechtsboven in de brief ook een mooi witvlak op, waar de ontvanger fijn kan stempelen & kliederen.
<Adressering>
<witregel>
Vacature Functietitel
Bron website
Bijlages Resumé, Curriculum Vitae
<witregel>
<plaats, datum>
<witregel>
<Aanhef>
Het is overigens mijn indruk dat het vermelden van de krant waar je de advertentie hebt gevonden steeds minder relevant wordt; het vermelden van de website van de organisatie is net zo effectief.
|
21 februari 2007, 17:26
|
Juniorlid
|
|
|
|
Ik vind dit een werkelijk prachtige site, ik ben al geruime tijd zoekende, maar ik denk dat je helemaal geen andere site nodig hebt, hier staat werkelijk alles.
Vooral de openingszinnen, heerlijk, ik hoor overal dat het gewoon moet zijn en ik was ervan overtuigd dat orginaliteit beter was. en dat klopt dus.
Mijn complimenten .
|
26 maart 2007, 20:50
|
|
Wat me opvalt, is dat veel van de voorbeeldzinnen met "ik" beginnen. Volgens mij heb ik altijd geleerd om een alinea juist niet met "ik" te beginnen. Misschien een aandachtspuntje?
Verder kan ik het wel eens zijn met (gematigde) creativiteit in een sollicitatiebrief, hoewel je CV naar mijn mening belangrijker is. Daar wordt uiteindelijk naar gekeken, om te bepalen of je een geschikte kandidaat zal zijn.
Maar goed, ondanks dat, kijk ik toch even verder of ik op je website nog wat ideetjes kan opdoen.
M.vr.gr. N
|
27 maart 2007, 15:36
|
Veteraan
|
|
|
|
Een goede overzichtelijke CV is heel belangrijk, maar je wordt meestal geselecteerd aan de hand van je brief. Als de brief niet goed is dan wordt er niet naar je CV gekeken.
Het is inderdaad beter om een alinea niet iedere keer met ik te beginnen. Twee keer een alinea in een brief met ik beginnen is echter niet erg.
|
|