Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 11 juni 2015, 12:02
Brammetjez Brammetjez is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juni 2015
Berichten: 1
Brammetjez is on a distinguished road
Standaard Na fulltime werken weer studeren?

Hoi,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Bram en ben nu 22 jaar (bijna 23). Heb de middelbare school op HAVO niveau afgerond en ben toen een verkorte opleiding Sport&Bewegen gedaan in 3 jaar. Ik heb toen besloten door te gaan studeren en ging de PABO doen, alleen hier ben ik na een halfjaar mee gestopt omdat ik geen motivatie had want sommige vakken lagen me gewoon niet en waren daardoor ook veel te lastig.
Ik besloot even een bijbaantje te zoeken en te gaan kijken wat ik nou echt wilde, alleen toen kwam ik terecht bij een full-time baan van 40u in de week bij een transportbedrijf op kantoor. Ik besloot het te doen omdat ik dan wat geld kon verdienen tot ik wist wat ik echt wil doen, alleen de tijd ging snel en inmiddels werk ik er bijna anderhalf jaar en weet ik alsnog niet zeker wat ik wil.
Het werk wat ik doe heb ik niet voor geleerd, en is ook totaal niet uitdagend. Van de 8 uur dat ik werk op een dag doe ik misschien +- 2 uur max echt wat en de rest van de tijd zit ik naar het pc-scherm te staren. Ik heb het anderhalf jaar volgehouden met de gedachte dat ik het geld goed kan gebruiken, en zolang ik niks anders weet waarom zou ik dan stoppen?

Maar nu heb ik er echt genoeg van, ik heb studeren en het studenten leven altijd leuk gevonden. Ik ben erg sociaal, hou ervan nieuwe mensen leren te kennen en een beetje de lessen te volgen! Alleen ik kan nu ook misschien als life-style/voedingscoach gaan werken full-time.

Ik ben bang dat ik te erg gehecht ben aan mijn vaste salaris, en dan leven op een studentenzakgeldje heel moeilijk wordt, ook weet ik nog steeds niet zeker wat ik wil omdat mijn interesses heel breed liggen.

Het komt er dus op neer dat ik moet gaan kiezen tussen een nieuwe baan zoeken (wat niet zeker is+ of ik er terecht kan) of weer gaan studeren wat me heel leuk lijkt, maar misschien lastig wordt ivm geld en omdat ik best lui ben en moeilijk leer.

Als iemand hiermee ervaring heeft, of tips/meningen heeft hoor ik het graag!

Bram
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na 5 jaar werken weer studeren, deeltijd of voltijd HBO? w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 1 1 mei 2015 09:09
Werken of weer studeren? Lauren Loopbaanvragen 3 8 april 2014 16:53
Mening over fulltime gaan werken/niet verder studeren Bas2 Loopbaanvragen 3 23 juli 2012 15:20
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 11:36
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 21:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon