Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2007, 20:34
Mac01 Mac01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
Mac01 is on a distinguished road
Standaard Bereid tot verhuizen vermelden in sollicitatiebrief? Overdereven?

Vroeg me af of een werkgever het in dat stadium al relevant vindt, wanneer je in een sollicitatiebrief al vermeld dat je bereid bent te verhuizen voor een baan?

Gr Mac01
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2007, 22:08
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Bereid tot verhuizen vermelden in sollicitatiebrief? Overdereven?

Hoi,

Ik zu dit niet vermelden. Jij solliciteert op een baan en dus moet jij ervoor instaan dat je het werk naar behoren kunt uitvoeren. Als dat inhoud dat je moet verhuizen dan doe je dat. Als dat inhoud dat je dagelijks 5 uur in de auto en je hebt dat ervoor over dan is dat ook goed.

Kortom, het is jouw probleem hoe je dit gaat oplossen. Als de werkgever van je verlangt dat je kortbij woont i.v.m. bijvoorbeeld alarmopvolging dan wordt dit in de advertentie gemeld. Als je solliciteert dan confirmeer je je aan dit gegeven.

Ik zou het dus niet vermelden.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2007, 22:39
Mac01 Mac01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
Mac01 is on a distinguished road
Standaard Re: Bereid tot verhuizen vermelden in sollicitatiebrief? Overdereven?

Hmm oke, dat was mijn gedachte ook. Maar soms wordt in vacatures duidelijk een voorkeur uitgesproken voor iemand uit een bepaalde regio. Ik wil nu solliciteren op een baan vrij ver van mijn woonplaats. Mogelijk heeft een werkgever iets van "zo ver reizen houd hij/zij toch niet vol, ik selecteer liever kandidaten die dichterbij wonen"... Ik heb een eerdere sollicitaties ook gemerkt dat men heel zeker wilde weten of je die lange reistijd er echt voor over had, omdat je anders mogelijk op termijn toch weer vertrekt omdat iets anders iets dichter in de buurt je toch beter uitkomt...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2007, 12:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bereid tot verhuizen vermelden in sollicitatiebrief? Overdereven?

In dat geval (als het zo ver weg is) kan je dat er toch bij schrijven; dat je bereid bent te verhuizen? Geeft bovendien aan dat je erg gemotiveerd bent, als je dat er voor over hebt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 april 2014, 19:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

vergeet ook niet dat een werkgever rekening moet houden met reiskostenvergoeding etc. In dat geval kan de afstand tussen de werkplek en jouw woonplaats een negatieve factor zijn in het selectieproces. Ik zou dus niet zo stellig willen beweren dat je je bereidheid tot verhuizen er nooit bij moet zetten... Door dit wel aan te geven blijf je wellicht een interessante kandidaat en bijvoorbeeld niet een kandidaat die vastzit aan een koophuis o.i.d.

Als het niet in je brief lukt, kan je het in je C.V. achter je woonplaats kort tussen haakjes vermelden (bereid tot verhuizen).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 april 2014, 20:27
Carpebios Carpebios is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2014
Berichten: 4
Carpebios is on a distinguished road
Standaard

Vaak willen ze dit ivm bereikbaarheidsdienst of dat je kennis hebt van de zorgkaart of iets dergelijks in de omgeving.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bewust kinderloos, vermelden in sollicitatiebrief? ienemien Sollicitatiebrief en cv 4 18 maart 2007 21:03
Sollicitatie Callcentre supervisor Conquet Sollicitatiebrief en cv 3 14 maart 2007 22:35
Sollicitatiebrief intern tot assistent therapie onno123 Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2006 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon