Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2010, 12:54
Sofie_V Sofie_V is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2010
Berichten: 1
Sofie_V is on a distinguished road
Standaard Newbie

Hoi

Ik ben nieuw hier en ben een 32jarige vrouw, samenwonend met een passie voor honden.
Ik werk nu reeds 10 jaar als adm bediende in de non profit sector en ben vorig jaar overgegaan van een full naar een part time wegens een gebrek aan taken.
Het leuke nu is wel dat ik veel vrije tijd heb, maar aan de andere kant heb ik ook minder inkomen natuurlijk.
Nu merk ik dat ik nog steeds met mijn vingers zit te draaien op mijn job en er niks van taken bijkomen en er ook niks zal veranderen eigenlijk.
Doorgroeimogelijkheden zijn er niet daar wij de adm cel zijn en de anderen hulpverleners zijn...dus ja

Mijn vriend werkt als vertegenwoordiger en doet zijn job heel graag. Heeft ook altijd zijn werk en heeft mooie uren en een mooi inkomen.

Daar ik zelf niet weet wat te doen vraag ik jullie advies?
Sommigen zeggen dat ik blij mag zijn met zo'n job, waarin je niet veel moet doen en toch betaald wordt, anderen zeggen dat ik moet veranderen van job...maar zo gemakkelijk is dat nu niet meer hé?

Mijn partner en ik zijn ook van plan om binnenkort (1-2jaar) aan gezinsuitbreiding te doen, dus daar twijfel ik dan ook aan om een andere job te zoeken.
Ik veronderstel dat een nieuwe werkgever niet gelukkig zou zijn om na enkele maanden te vernemen dat ik zwanger zou zijn?

Een andere oplossing die mijn vriend ziet is dat ik in bijberoep iets doe met honden. Ik volg momenteel de opleiding tot gedragstherapeut voor honden, puur uit interesse, maar mijn vriend zou dit een oplossing vinden.
Zelf twijfel ik daar de parktijk nog steeds iets anders is dan de theorie.

Wat denken jullie

Alle adviezen zijn welkom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2010, 14:54
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Newbie

Hallo Newbie,

Tja, vastzitten in een baan die je niet veel zegt en waarin je niet zo veel van jezelf kwijt kunt, dat is geen pretje. Werk is best een belangrijk onderdeel van iemands leven. Sommigen zeggen: lekker blijven zitten en je geld vangen, maar jij voelt je daar duidelijk niet goed bij. Ik geef je gelijk. Ik zou ook geen werk willen doen alleen voor het geld.
Ik snap ook wel dat je vanwege gezinsuitbreiding of angst om van baan te veranderen maar blijft zitten. Maar word je hier op de lange termijn gelukkig van? Je angst om nieuwe wegen te onderzoeken en nieuwe stappen te zetten is begrijpelijk, maar dat houdt je wel tegen om de baan te vinden waarin jij je talenten kwijt kunt, of misschien wel je passie voor honden kunt uitleven.

Kun je misschien op onderzoek uit? Met mensen praten die met honden werken, hen vragen of ze ideeën voor jou hebben? Kun/wil je een eigen bedrijf beginnen? Of wil je bij een bedrijf werken dat zich op honden richt? Ga in je netwerk op onderzoek uit en kijk hoe anderen die met honden werken dat hebben opgelost.

Kijken naar je passie en er met anderen over praten is een belangrijke stap om richting te vinden in jouw loopbaan.

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Groet,

Baukje
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2010, 18:00
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Newbie

Het gaat om iemand uit Vlaanderen volgens mij. Daarmee is de situatie natuurlijk nogal anders.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 april 2010, 18:01
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Newbie

Hassan,

Wat maakt het verschil dat iemand uit Vlaanderen komt? Ik begrijp het niet.

Baukje
__________________
Ik ben Baukje Westerlaken, mijn passie is om mensen te helpen hun doelen te bereiken. Mijn eerste vraag is: WAT WIL JIJ IN JE CARRIÈRE (of je leven) BEREIKEN?
Kom je er alleen niet uit? Dan kun je de hulp van een mental coach inroepen.
www. mental-coach-amsterdam.nu
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 april 2010, 18:15
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Newbie

Omdat Vlaanderen een hele andere cultuur heeft dan NL. Concrete voorbeelden zijn sociale voorzieningen, zwangerschapsverlof, het feit dat er veel meer zeer kleine MKB ondernemingen zijn in Vlaanderen dan in NL, de opzet van het onderwijs enzovoorts.

Daarom zijn adviezen gegeven door mensen met een NL achtergrond veelal van weinig waarde voor iemand in een andere omgeving.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 april 2010, 14:47
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Newbie

Hassan, ik begrijp je punt, maar in dit geval ben ik het niet met je eens.
Baukje geeft Sophie het advies om op onderzoek uit te gaan. Niks meer en niks minder.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 april 2010, 11:45
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Newbie

Dank je Marike, ik ben het met je eens. Het maakt niet uit waar je woont, al woon je in Timboektoe. Als je niet tevreden bent met je werk kun je:
a. blijven zitten uit angst dat je niets beters kunt vinden
b. gewoon eens onderzoek doen om te kijken of dit wel klopt.

In ieder geval Hassan, bedankt voor je interesse en input. Je hebt me in ieder geval wakker gemaakt op het vlak van Vlaanderen en het feit dat de mensen daar met andere regels te maken hebben. Ik had me dat nog nooit zo gerealiseerd. Dus, bedankt!

Baukje
__________________
Ik ben Baukje Westerlaken, mijn passie is om mensen te helpen hun doelen te bereiken. Mijn eerste vraag is: WAT WIL JIJ IN JE CARRIÈRE (of je leven) BEREIKEN?
Kom je er alleen niet uit? Dan kun je de hulp van een mental coach inroepen.
www. mental-coach-amsterdam.nu
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 april 2010, 16:33
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Newbie

In veel gevallen helpt het mensen ook om zich te realiseren dat ze het misschien wel helemaal niet zo slecht hebben. Een stuk realiteitszin. Uiteindelijk zijn de meeste banen gewoon doorsnee en is er altijd wel een negatief maar ook zeker wel positief perspectief in iedere functie of iedere werkgever.

Verder levert een nieuwe baan ook een hoop nadelen op: a) je raakt verworven rechten kwijt, b) er is geen garantie dat die nieuwe baan echt beter is, c) je neemt een risico met een proeftijd of vaak een jaarcontract enzovoorts.

Verder zijn niet alle culturen zo specifiek gericht op zelfrealisatie als de NL cultuur. Ik heb in verschillende landen binnen en buiten de EU gewerkt en dan realiseer je je pas hoe buitengewoon de NL cultuur is wat betreft de pyramide van Maslow. De meeste mensen in andere culturen zijn helemaal niet zo bezig met zelfrealisatie en hebben een dikkere huid voor situaties waar "het tegenzit".
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 mei 2010, 11:18
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Newbie

Wat jij zegt Hassan, is dat je, ook al ben je ontevreden over je baan, inhoudelijk, financieel en qua doorgroei mogelijkheden, dat je dan toch maar moet blijven zitten en zelfs geen onderzoek moet doen naar wat je zou kunnen doen? Uit angst voor dingen die zouden KUNNEN gebeuren?

Ik vind het gedachtegoed dat je werk nu eenmaal niet leuk hoeft te zijn, dat werk een noodzakelijk kwaad is waar je maar mee moet dealen, achterhaald. In dat paradigma moet je je eigen gevoel van ontevredenheid vooral niet serieus nemen. Terwijl de mogelijkheden in de wereld (niet alleen in NL) zo groot zijn! Terwijl er massa's mensen zijn die werk doen dat ze leuk vinden, die een uitdaging in hun werk vinden om te groeien, die vervulling vinden in hun werk. Waarom zouden zij dat wel kunnen en jij niet?

Waarom zou je zelfs niet eens op onderzoek uitgaan om te kijken wat de mogelijkheden voor jou zijn?
__________________
Ik ben Baukje Westerlaken, mijn passie is om mensen te helpen hun doelen te bereiken. Mijn eerste vraag is: WAT WIL JIJ IN JE CARRIÈRE (of je leven) BEREIKEN?
Kom je er alleen niet uit? Dan kun je de hulp van een mental coach inroepen.
www. mental-coach-amsterdam.nu
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon