Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2013, 12:23
Brigittex13x03 Brigittex13x03 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 2
Brigittex13x03 is on a distinguished road
Question LinkedIn en CV probleem betreft opleiding van VWO naar Havo

Hallo allemaal,

Ik ben voor school bezig met het maken van een LinkedIn account en dus ook bezig met het updaten van mijn CV.

Nu zit ik alleen met een vrij ingewikkelde 'schoolcarrière' en weet ik niet zo hel goed hoe ik dit het beste in mijn CV en op LinkedIn kan vermelden.

Mijn schoolloopbaan:

- Ik ben begonnen op het VWO.
- In 4 VWO ging het niet goed omdat ik moeite heb gehad met plannen van huiswerk en leren dus bleef ik zitten omdat ik toen graag nog dierenarts wilde worden.
- In 5 VWO ging het weer niet goed maar ditmaal mede dankzij persoonlijke omstandigheden en planning.

Je mag niet 2x blijven zitten in de bovenbouw dus moest ik afstromen. Er waren op dat moment 3 opties:

- Ik kon daar op school blijven en afstromen naar 4 Havo maar ik was de school echt zat omdat ze mij niet de hulp konden bieden die ik nodig had en ik wilde niet met een te groot leeftijdsverschil in de klas zitten. --> dus dit werd hem niet.
- Ik kon naar 5 havo op die school en dan werden mijn cijfers omgerekend met een bepaalde factor. Maar dan werden het nog maar net allemaal zesjes en ik vond dat te laag om dat als buffer te hebben op het Centraal Examen. --> dus dit werd hem niet.
- Of dat de school mij ging uitbesteden naar Landstede VAVO (avondvolwassenenonderwijs) ik met een schone lei kon beginnen qua cijfers en dat ik dus 5 en 6 VWO of 4 en 5 Havo in 1 jaar kon doen. --> uiteindelijk heb ik dus gekozen voor deze optie en dan voor VAVO Havo. Want in dat jaar was ik erachter gekomen dat dierenarts niet meer bij mij paste en ook de universiteit op zich zelf niet maar een HBO opleiding meer bij mij paste. Ook wilde ik geen risico meer lopen dat ik het niet zou halen dus koos ik voor iets makkelijker waar ik gewoon goede cijfers haalde en daardoor ik beter in mijn vel kwam te zitten.

Nadat ik een prachtig diploma had behaald ben ik begonnen met Communicatiemanagement. Vond alles leuk aan de opleiding en het HBO behalve wat je ermee kon worden. Na 2 maandn ben ik gestopt en heb ik een tussenjaar gehad en heb ik dus in de tussentijd gewerkt.

Dit jaar ben ik begonnen met de opleiding Leisuremanagement en heb eindelijk de opleiding, school en locatie gevonden die bij mij past en ik ben dus zeer gelukkig op dit moment en ook vastberaden dat ik deze opleiding ga afmaken en ga halen.

Dit is dus mijn verhaal en ik denk dat jullie wel begrijpen waar ik mee zit, even samengevat:

- Terug gestroomd van VWO naar Havo en tegelijk gewisseld van school.
- Opleiding begonnen voor 2 maanden en ermee gestopt.
- Tussenjaar gehad en gewerkt.

Het meeste waar ik mee zit is dus het feit dat ik ben afgestroomd en van locatie ben veranderd. Want ik weet helemaal niet of ik dit moet vermelden op mijn CV of hoe ik het moet vermelden.

Wat betreft mijn werk heb ik eigenlijk alleen nog maar seizoenswerk gedaan en in de winter eigenlijk alleen met school bezig geweest. En toen ik dat tussenjaar heb genomen heb ik in de winter gewerkt voor Randstad en ben ik via hun bij de Blokker terecht gekomen voor 2 maanden. Ook hier weer mijn vraag hoe moet ik dit seizoenswerk in mijn CV neerzetten? En dat van Randstad / de Blokker.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want ik mag veel gedaan hebben en veel ervaring hebben opgedaan, ik zie even door de bomen het bos niet meer hoe ik dit het best en mooist moet verwoorden in mijn CV en op LinkedIn.

Ik hoor graag van jullie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 juni 2013, 13:02
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigittex13x03 Bekijk bericht
Het meeste waar ik mee zit is dus het feit dat ik ben afgestroomd en van locatie ben veranderd. Want ik weet helemaal niet of ik dit moet vermelden op mijn CV of hoe ik het moet vermelden.
Je hebt een HAVO diploma, dus dat zou ik vermelden. Hoe het gelopen is is niet interessant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigittex13x03 Bekijk bericht
Wat betreft mijn werk heb ik eigenlijk alleen nog maar seizoenswerk gedaan Ook hier weer mijn vraag hoe moet ik dit seizoenswerk in mijn CV neerzetten? En dat van Randstad / de Blokker.
Als dat je enige of voornaamste werkervaring is dan ja, gewoon vermelden. Als je 20 jaar verder bent en een glanzende carrière hebt opgebouwd zou ik het niet meer vermelden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 juni 2013, 19:39
Brigittex13x03 Brigittex13x03 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 2
Brigittex13x03 is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt voor je reactie maar het is dan niet raar dat er een MBO school als Landstede bij mijn Havo diploma wordt vermeld? Dat ze dan niet het gevoel krijgen dat ik allerlei zaken achterhoud of iets dergelijks...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juni 2013, 17:32
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Heel erg bedankt voor je reactie maar het is dan niet raar dat er een MBO school als Landstede bij mijn Havo diploma wordt vermeld? Dat ze dan niet het gevoel krijgen dat ik allerlei zaken achterhoud of iets dergelijks...
Ze zullen niet denken dat je iets achterhoudt, ze zullen eerder verward zijn. Waarom maak je er niet Landstede Volwassenenonderwijs (VAVO) van? Dan ben je én eerlijk én duidelijk.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van account executive naar communicatiemedewerker: te weinig ervaring. Tips? Faasscin Loopbaanvragen 8 25 januari 2012 18:30
Van havo naar wo geschiedenis, via vwo of hbo? Naomi Opleiding kiezen en volgen 5 29 augustus 2011 19:14
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
sollicitatiebrief voor de vacature makelaar bij een woningcorporatie konampo Sollicitatiebrief en cv 0 14 december 2009 21:30
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon