Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 november 2020, 21:21
TimTim TimTim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 1
TimTim is on a distinguished road
Standaard Pensioenbijdrage wel of niet bij brutoloon

Hallo beste lezer,

Bedankt dat je de tijd neemt om mijn vraag te lezen.

Ik werk bij een klein bedrijf (4 werknemers) en we zijn niet aangesloten bij een cao en ook niet bij een pensioenfonds.
Ik werk nu al een paar jaar bij dit bedrijf en kom in aanmerking voor een loonsverhoging, en er is mij gevraagd hoeveel ik omhoog wil gaan. Nu heb ik een indicatie wat een normaal salaris is voor mijn taak maar het is mij onduidelijk wat hier al inzit.

Ik neem even als voorbeeld: Ik krijg nu 2750 per maand waar al 8% vakantiegeld bij zit. Daarnaast krijg ik 250 euro pensioenbijdrage. Die pensioenbijdrage moet ik zelf iets mee doen. (betaal ik op dit moment nog wel belasting over)

Nu zie ik dat voor mijn beroep en werkjaren dat 3100 een gemiddeld brutosalaris is.
Om het te kunnen vergelijken; is mijn brutoloon nu 2750€, 3000€ of 2750 min 8% vakantiegeld?

Ik kom er niet uit, en kan geen goede definitie vinden. Ik hoop dat dit een makkelijke vraag is voor een toevallige lezer.
Alvast heel erg bedankt,
Tim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2020, 14:50
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Beste Tim,

Goede vraag. Het is geheel afhankelijk van de bron die je hebt geraadpleegd. Normaal kan je stellen dat onderstaande posten NIET in het brutosalaris zijn opgenomen.
- vakantiegeld
- bonus
- 13de maand etc.
- pensioen (addertje onder het gras: per organisatie kan het verschillen wat er aan eigen bijdrage wordt gevraagd).

In dit geval zou ik het dus als volgt zien:
- 3100 daar komt dan nog het vakantiegeld, bonus, etc bij.

Je huidige salaris zou je dus eerst het vakantiegeld vanaf moeten halen om een echt goed vergelijk te maken. Aangaande het pensioengeld: bouw je nu helemaal geen pensioen op buiten de 250 euro die je maandelijks krijgt?

Al met al kan je denk ik wel zeggen dat je onder de maat wordt betaald. Genoeg ruimte voor een goede salarisonderhandeling zou ik zeggen. Mocht je daar hulp bij nodig hebben kan ik je mogelijk helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2020, 14:56
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Tim,

Laat in ieder geval even weten wat eruit is gekomen. Ik ben benieuwd.

mvg

Maarten
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
pensioenbijdrage, promotie. doorgroeien, salaris

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn Opleiding kiezen en volgen 25 9 maart 2016 21:52
Is mijn CV wel interessant genoeg? Alathariel Sollicitatiebrief en cv 14 13 juli 2012 15:01
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Financieel service management LOI Youngb Opleiding kiezen en volgen 14 27 mei 2010 23:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon