Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2013, 23:51
jeps jeps is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2013
Berichten: 1
jeps is on a distinguished road
Standaard Hoe vind ik mijn vervolgopleiding

Hallo Iedereen,

Dit is mijn allereeste bericht op een forum dus het is allemaal nog een beetje nieuw voor me.

Ik ben ongeveer een maand geleden afgestudeerd voor de MBO 4 opleiding Kinderopvang. Deze opleiding deed ik om naar het HBO te kunnen helaas duurde het wat langer dan verwacht.

Maar nu het zover is heb ik echt geen! idee welke studie ik wil gaan doen.

Misschien kunnen jullie me aan ideeen helpen?

Ik wil het liefst mijn eigen zaak, meer weten over hoe mensen in groepen functioneren, toch met kinderen blijven werken of presenteren aan mensen.

Het is allemaal een beetje vaag ik weet het sorry hiervoor mensen maar anders had ik het zelf ook wel geweten natuurlijk

alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2013, 09:01
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hoe oud ben je? Hoe ging het leren op het mbo je af? Waarom wil je hbo gaan doen? Wat heb je al gedaan om je te verdiepen in vervolgopleidingen? Ben je bijvoorbeeld naar open dagen geweest?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je echt helemaal geen idee hebt van welke studie(richting) je wilt gaan doen. Ik durf te wedden dat je vast wel een beetje een beeld hebt van wat je aanspreekt en op zijn minst van wat je helemaal NIET aanspreekt
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2013, 15:25
jac73 jac73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2013
Berichten: 13
jac73 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

toen ik jou berichtje las dacht ik meteen aan een eigen opvang voor kinderen.
Daarin combineer je volgens mij goed wat je graag wilt. Het is maar een suggestie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2013, 16:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Hoe oud ben je? Hoe ging het leren op het mbo je af? Waarom wil je hbo gaan doen? Wat heb je al gedaan om je te verdiepen in vervolgopleidingen? Ben je bijvoorbeeld naar open dagen geweest?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je echt helemaal geen idee hebt van welke studie(richting) je wilt gaan doen. Ik durf te wedden dat je vast wel een beetje een beeld hebt van wat je aanspreekt en op zijn minst van wat je helemaal NIET aanspreekt
Ik ben 20. De stof op het mbo ging me makkelijk af alleen vond ik dat de opdrachten veel tijd in beslag namen. Ik zou het liefst een combinatie tussen creatief en zakelijk vinden. Ik ben alleen heel slecht met cijfers en computers. Ik heb alle mogelijke beroepstesten geloof ik gedaan en volgende week heb ik 2 open dagen op de planning staan. Ik vind het echt heel moeilijk iets te vinden wat me echt interesseert.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2013, 16:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jac73 Bekijk bericht
Hoi,

toen ik jou berichtje las dacht ik meteen aan een eigen opvang voor kinderen.
Daarin combineer je volgens mij goed wat je graag wilt. Het is maar een suggestie.
Bedankt voor je suggestie. Ik zie dat nu niet zitten ik baal er nu al van een diploma te hebben in een branche waar niemand nodig is. Maar dan heb je een bedrijf waar niemand gebruik van maakt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2013, 17:00
jac73 jac73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2013
Berichten: 13
jac73 is on a distinguished road
Standaard

Als ik vragen mag wat kwam er uit die beroepstesten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2013, 18:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Uit de testen kwam van alles. Sociaal maarschappelijk diebstverlening, pabo, verschillende talen studies, studies over geloof, communicatie, logopedie en economie en marketing.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 1 november 2013, 19:52
jac73 jac73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2013
Berichten: 13
jac73 is on a distinguished road
Standaard

hoi
als ik het goed zie, dat komt er in die dingen wat je noemt vaker het woord taal in voorbij. dat je die graag wilt gebruiken in de context van communiceren.en meschien is logopedie nog niet eens zo gek ( hier kun je je kennis wat betreft kinderen goed inzetten )
ik zou zeggen kijk eens op internet of hier http://www.competentieatlas.nl/apex/f?p=109:18

hopelijk kun je hier wat mee s6
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 november 2013, 09:32
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik maak bij mijn klanten vaak gebruik van de Keuzegids Hoger Onderwijs. Ken je die? De vele hbo-opleidingen worden er per sector gerangschikt. In eerste instantie vraag ik mijn klanten om een top 3 te maken van sectoren die hen
aanspreken. Van daaruit gaan we steeds meer 'trechteren', waarna er vaak nog maar een handvol opleidingen overblijven die we serieus gaan onderzoeken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 4 november 2013, 17:39
Larissa Larissa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2013
Berichten: 7
Larissa is on a distinguished road
Standaard

Het is tegenwoordig zo moeilijk om een opleiding te kiezen, het aanbod is zo groot geworden. Pedagogische wetenschappen, is dat misschien wat?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 17:37
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 16:27
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 18:29
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 01:13
Hoe kom ik onder mijn opzegtermijn uit? Niekie Je rechten en plichten als werknemer 4 23 september 2008 11:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon