Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2009, 10:13
LindaT LindaT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 5
LindaT is on a distinguished road
Standaard Hoe pak ik deze carrière-move het beste aan..?!

Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn contract per 01/12/09 nog met 3 maanden verlengd wordt. Echter na die 3 maanden zal mijn contract waarschijnlijk niet meer verlengd worden, dit ivm de economische crisis en dus onvoldoende werk...

Uiteraard geen leuk bericht, maar wellicht is het wel een stok achter de deur voor mij om actie te gaan ondernemen. Ik ben namelijk al langer aan het twijfelen om een carrière-move te maken.
Nu heb ik mijn zinnen gezet op het volgen van een budgetcoach-traject. In principe met de bedoeling om in de toekomst hier een eigen bedrijfje (vanuit huis) in te kunnen beginnen..
Nu snap ik best dat het niet verstandig is een bedrijf op te starten, zonder enige werkervaring op dit gebied (mijn hoogst genoten opleiding is HEAO-CE, SPECO).
Graag wil ik dus ook mijn kansen vergroten en optimale research plegen door bedrijven te benaderen die werkzaam zijn in deze branche - budgetcoaching, schuldhulpverlening, etc.
Wellicht dat er mogelijkheden zijn om een soort van stage te volgen, te mogen meelopen, of wat dan ook...

Heeft iemand van jullie tips hoe dit aan te pakken? Staan bedrijven hier op te wachten? Hoe pak ik dit tactvol aan? Hoe open ik deuren?
Graag hoor ik of iemand wellicht tips&trucs heeft om mij zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden op deze wellicht toekomstige carrière-move van mij...?!

Alvast bedankt voor het meedenken!
Linda
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2009, 12:11
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe pak ik deze carrière-move het beste aan..?!

In het algemeen zijn er denk in niet veel werkgevers die behulpzaam zijn bij het voor jezelf beginnen. Dat is immers investeren in een werknemer die vertrekt.

Als je zelf vindt dat je er nog niet klaar voor bent, dan zou ik als tussenstap een gewone baan zoeken die de gewenste werkervaring oplevert.

Of misschien kun je een tijdje via een detacheringsbureau werken. Dan kun je in de keuken kijken bij verschillende bedrijven en krijg je in sommige sectoren werk te doen dat ook door zelfstandigen wordt gedaan (zo beginnen ict'ers vaak voor zichzelf).
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon