Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2008, 08:55
Wendietje Wendietje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2008
Berichten: 1
Wendietje is on a distinguished road
Standaard Nog een keer switchen: 2 niet-afgemaakte opleidingen slecht op cv?

Hallo,

Ik heb een vraagje over het veranderen van studie. Ik heb vorig jaar een jaar biomedische wetenschappen gedaan. Ik kwam er toen achter dat laboratoriumwerk mij niet echt ligt. Ik ben toen gaan loten voor geneeskunde en helaas uitgeloot. Nu volg ik de opleiding verpleegkunde maar hier zit voor mij te weinig uitdaging in. Daarom wil ik weer gaan loten en anders een andere universitaire opleiding gaan doen, waarschijnlijk gezondheidswetenschappen. Maar ik vroeg me af of het slecht is voor mijn cv dat ik dan twee opleidingen niet hebt afgemaakt?? Ik haal waarschijnlijk wel mijn propedeuse voor verpleegkunde.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Groetjes Wendy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2008, 09:08
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wendietje Bekijk bericht
Biomedische wetenschappen -> laboratoriumwerk ligt mij niet.
Geneeskunde -> helaas uitgeloot.
Nu: Verpleegkunde -> geen uitdaging, wel Propedeuse.
Straks: Gezondheidswetenschappen -> weer loten...
Zolang jij GOED kan verwoorden waarom je deze route gevolgd heb (in een sollicitatiegesprek), is het niet erg! Maar ik zou de opleiding waar je nu mee bezig ben, niet weggooien voordat je zeker weet dat je in die andere opleiding mag beginnen.
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2008, 13:53
Amber9 Amber9 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 24
Amber9 is on a distinguished road
Standaard Re: Nog een keer switchen: 2 niet-afgemaakte opleidingen slecht op cv?

Hoi Wendietje,

mag ik vragen waarom gezondheidswetenschappen?
Ik heb zelf de opleiding gevolgd en het is echt totaal anders dan geneeskunde. Niet dat ik je wil ontmoedigen gezondheidswetenschappen te gaan studeren (want ik ben heel blij met mijn opleiding), maar ik hoop niet dat je met een verkeerd beeld aan de opleiding begint. Ik weet dat er tijdens mijn eerste jaar heel veel studenten gezondheidswetenschappen studeerden die ook uitgeloot waren bij geneeskunde en die zich toch wel iets anders bij de opleiding voorgesteld hadden.

Succes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2008, 05:21
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nog een keer switchen: 2 niet-afgemaakte opleidingen slecht op cv?

Je geeft zelf al aan dat je van opleiding bent veranderd omdat je WO geneeskunde wilt volgen. Ga met HBO verpleegkunde door tot je wordt ingeloot voor WO geneeskunde. Ik zou niet weer een andere HBO of WO gaan doen. Uiteindelijk raakt je studiefinanciering een keer op en ben je op een zeker moment al redelijk oud.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2008, 14:22
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Nog een keer switchen: 2 niet-afgemaakte opleidingen slecht op cv?

Nog een keer switchen zal inderdaad slecht staan op je CV. Een opleiding afmaken waar je niet achter staat is ook niet iets waar je beter van wordt. Daarnaast ben je vier/vijf jaar verder als je jouw nieuwe opleiding hebt afgerond en zal het switchen als een jeugdzonde vergoeilijkt kunnen worden.

Zorg er in ieder geval voor dat de opleiding die je hierna gaat doen wel dat is waar je voldoende plezier en uitdaging uit haalt. Bezint eer ge begint!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon