Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 oktober 2015, 12:18
FinalX FinalX is offline
Juniorlid

FinalX is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief bbl-systeembeheerder

Goedendag, ik loop vast met mijn sollicitatiebrief ik ben gediplomeerd automonteur maar mijn hart ligt bij de ict vandaar dat ik een opleiding systeembeheer niveau 4 wil gaan doen. graag zou ik hierbij wat hulp hebben mbt mijn sollicitatiebrief, en mogelijken bedrijven die een bbl leerling zoeken.

Citaat:
Graag vraag ik even van uw tijd.
Ik zag dat u een plaats heeft voor een bbl-systeembeheerder niveau 4 graag solliciteer ik op deze functie.

Mijn naam is Kevin H.... , ik ben 23 jaar en ben woonachtig in Etten-Leur. Ik wil graag de Systeembeheer niveau 4 opleiding op het Radius College in Breda Volgen dit is een eendaagse opleiding van 3 jaar. Om mij hier op voor te bereiden ben ik bezig met een Comptia A+ cursus via het LOI dit is een cursus ICT waar de volgende zaken aan bod komen, Computer hardware, Personal computers intern, Personal computers extern, Basisbegrippen, Netwerkeigenschappen, Operationele procedures, Beveiliging, Mobiele apparaten, Probleemoplossend werken

Momenteel ben ik nog werkzaam als automonteur, maar mijn hart ligt bij de ICT vandaar dat ik de opleiding Systeembeheer wil gaan doen. Op het autobedrijf waar ik nu werk ben ik regelmatig bezig met het verbeteren van de connectiviteit en het makkelijker maken van de processen op de pc, ook doe ik regelmatig navigatie systemen updaten.
Ondanks dat ik nog geen diploma’s voor ICT heb, heb ik mezelf altijd bezig gehouden met computers.
In het verleden heb ik een private game server gehost en daar had ik ook een website bij en daarvan heb ik veel geleerd. Ook draai ik een Teamspeak3 server op mijn computer zodat mensen met elkaar konden communiceren.
Ik heb computers gerepareerd, software matig en hardware matig. Ook heb ik voor diverse problemen gestaan die ik altijd wel wist op te lossen. Ik heb in mijn vrienden kring netwerken aangelegd en hun geholpen met het maken van een keuze voor een juiste internet provider, router/switch en het opzetten instaleren en configureren van hun thuis netwerk en hun computers.
Naast mijn opleiding voor Systeembeheer zou ik ook nog graag in de toekomst meer willen leren van applicatieontwikkeling.

Mocht u interesse hebben in een gemotiveerde en enthousiaste en leergierige werknemer dan bent u bij mij aan het juiste adres! Ik zou dan ook graag met u kennismaken in een gesprek.
Ik wil u bedanken voor uw tijd en hoop snel een positieve reactie van u te ontvangen. Met vriendelijke groet,

Kevin Hindyrickx
Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 11:13
FinalX FinalX is offline
Juniorlid

FinalX is on a distinguished road
Standaard

207 views as we speak en niemand heeft een reactie?
Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 14:57
JR89 JR89 is offline
Juniorlid

JR89 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,
Ik ben geen expert maar ik zou sowieso qua spelling, interpunctie, grammatica en zinsopbouw wat dingen veranderen. Zoals je nu geschreven hebt lijkt het meer spreek- dan schrijftaal.

Citaat:
Graag vraag ik even van uw tijd.
Ik zag dat u een plaats heeft voor een bbl-systeembeheerder niveau 4 graag solliciteer ik op deze functie.
Waar heb je bijvoorbeeld de openstaande vacature gezien?

Citaat:
Mijn naam is Kevin H.... , ik ben 23 jaar en ben woonachtig in Etten-Leur. Ik wil graag de Systeembeheer niveau 4 opleiding op het Radius College in Breda Volgen dit is een eendaagse opleiding van 3 jaar.
Tip, probeer een zin niet met Ik te beginnen. Waar je woont, hoe je heet en je leeftijd zien ze op je CV, ik zou het weglaten. 'Volgen' hoeft niet met een hoofdletter worden geschreven. Dus:" ...Radius College in Breda volgen. Dit is een eendaagse opleiding...".

Citaat:
Om mij hier op voor te bereiden ben ik bezig met een Comptia A+ cursus via het LOI dit is een cursus ICT waar de volgende zaken aan bod komen, Computer hardware, Personal computers intern, Personal computers extern, Basisbegrippen, Netwerkeigenschappen, Operationele procedures, Beveiliging, Mobiele apparaten, Probleemoplossend werken
Dit is best een lange opsomming. Als je alles wilt noemen kan je dat beter in je CV zetten. Voor in je brief leest het fijner als je er max. drie opnoemt. Trouwens, vergeet de punt niet aan het einde van de zin.

Citaat:
In het verleden heb ik een private game server gehost en daar had ik ook een website bij en daarvan heb ik veel geleerd.
Tip, probeer zo weinig mogelijk het woordje en te gebruiken. Dit kan je bijvoorbeeld zo doen: "In het verleden heb ik een private game server gehost, waar ik veel van geleerd heb. Deze ervaring heeft mij geleerd dat.....Bovendien beheerde ik ook de website, waar ik onder andere geleerd heb..."

De kern van je brief is goed (je affiniteit met IT, je flexibiliteit). Ik denk dat je even de tips van de carrieretijger website moet doorlezen en probeert die toe te passen. Dan kom je al een heel eind denk ik:
http://www.carrieretijger.nl/carrier...ezelf-verkopen

Succes!
Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 12:38
Kipvis Kipvis is offline
Lid

Kipvis is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FinalX Bekijk bericht
Ik heb computers gerepareerd, software matig en hardware matig.
Dus de computers waren maar matig? De brief is vrij goed maar ik zie een aantal van dit soort fouten (los ipv aan elkaar). Werkgevers zoeken voornamelijk naar redenen om brieven van de stapel af te kunnen halen en taal- en schrijffouten vallen daarbij meteen op.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten