Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2018, 13:15
Eppo Eppo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2018
Berichten: 2
Eppo is on a distinguished road
Standaard Gestopt tijdens proeftijd, hoe uit te leggen bij sollicitatiegesprek

Beste forumers,

Onlangs ben ik, na meer dan 10 jaar een vaste baan te hebben gehad, geswitcht van baan.
Vol goede moed ben ik gestart aan de baan, maar deze bleek totaal niet zoals ik van tevoren had gedacht (en verwacht). Ik vond het werk en de sfeer verschrikkelijk!

Na een aantal dagen niet geslapen te hebben, met buikpijn naar het werk te zijn gegaan en "kapot" thuis te zijn gekomen, ben ik in gesprek gegaan met mijn nieuwe leidinggevende. Ze gaf aan ook al het gevoel te hebben dat ik me niet senang voelde bij het werk, maar kon er verder niet zo veel mee. Daarop heb ik voor mezelf besloten dat het zo niet verder kon en ben ik, in overleg met mijn leidinggevende, gestopt met deze baan.

Uiteraard wil ik zo snel mogelijk elders aan de slag, maar ik ben er nog niet uit hoe ik om moet gaan met mijn reest recente arbeidsverleden wanneer ik er vragen over krijg.

Uiteraard wil ik eerlijk zijn, maar ook niet overkomen als iemand die direct opgeeft. Tot op heden heb ik bij al mijn werkgevers jaren gewerkt en dit gevoel is me nog nooit eerder bekropen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 oktober 2018, 09:58
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Iedereen begrijpt dat je een keer mis kunt grijpen met een baan/ bij een werkgever. Daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken. Zeker omdat je daar banen tegenover kunt zetten die je jaren hebt volgehouden.

Toch is het goed om heel goed na te denken hoe je dit verhaal gaat vertellen. Er zijn namelijk 100 manieren waarop je de waarheid kunt vertellen. Ik zou gaan voor een versie waarbij je de ander wel duidelijk maakt wat er aan schortte en wat je deed om je situatie te veranderen. Maak dit verhaal zeker niet sensationeel of heel negatief voor de andere werkgever. Hou het zakelijk en feitelijk. Wees verder niet bang om ook te kijken naar wat jou aandeel was in deze situatie, wat je anders hebt kunnen doen en wat je ervan hebt geleerd.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 oktober 2018, 23:33
Eppo Eppo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2018
Berichten: 2
Eppo is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je waardevolle reactie!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 oktober 2018, 09:28
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Graag gedaan!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juni 2019, 18:00
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou zoiets gewoon vertellen; niets mis met stoppen in je proeftijd, als je door was gegaan had je je eigen tijd plus die van je werkgever verspilt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Motivatie tijdens sollicitatiegesprek Monique2 Sollicitatiegesprek 5 6 april 2011 17:14
incasso/debiteurenbranche vast of detachering, hoe verder uit te bouwen.. biebelbons Loopbaanvragen 0 19 februari 2009 17:24
Hulp nodig bij een zin, moet vandaag de deur uit Tricia Sollicitatiebrief en cv 2 7 november 2008 12:20
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon