Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2008, 22:12
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Psychologisch onderzoek

Hoi!

Onlangs had ik een topic geopend op deze site met onderwerp arghhh wat nu. Inmiddels ben ik aan het solliciteren en heb diverse sollicitaties gehad.

Nou heb ik pas geleden voor een bepaalde functie een psychologisch onderzoek moeten doen. Helaas ben ik daar niet voor geslaagd en kan ik de functie wel vergeten (ondanks dat het sollicitatiegesprek erg positief was). Feit hierin was wel dat er voor deze functie zeer hoge eisen aan verbonden zijn.
Verder niet getreurd dus ga gewoon weer op zoek naar een andere baan. Nu mag ik komende week weer op een sollicitatiegesprek komen, voor een soortgelijke functie. Maar ook daar zit een psychologisch onderzoek aan vast. Nu zit ik met de vraag, wat moet ik doen? Moet ik vertellen dat ik pas al een psychologisch onderzoek heb gehad en deze onvoldoende was? Of moet ik juist niks zeggen?

Ik denk zelf, als ik het zeg, dan kan het bedrijf meteen al zoiets hebben van waarom zouden we je dan nog een onderzoek laten maken als je deze pas onvoldoende gemaakt heb?
Aan de andere kant denk ik, het is een beetje soorgelijke functie, maar toch niet helemaal hetzelfde, en er zijn misschien niet zulke hoge eisen als dat van die andere functie, dus hoef ik niks te zeggen (?)
Maar wat als ik weer bij dezelfde instantie zo'n test moet doen? De test die ik afgelopen keer gemaakt heb blijft natuurlijk geregistreerd staan. Daarnaast heb ik gehoord dat veel instanties die deze testen afnemen, met elkaar in verbinding staan.
Dus uiteindelijk denk ik dan, heb ik zowiezo nog wel een kans op een baan waar een psychologisch onderzoek aan vast zit?
Ben ik nu totaal helemaal ongeschikt omdat ik dit onderzoek onvoldoende was of kan ik het gewoon blijven proberen?
Ik weet het even niet.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik het beste kan doen.
Vast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2008, 15:20
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Psychologisch onderzoek

Gewoon je mond houden tenzij je specifiek gevraagd wordt naar eerdere onderzoeken. Dan kun je dit volgens mij niet verzwijgen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juli 2008, 17:23
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Psychologisch onderzoek

Op psychologische testen kun je je voorbereiden. Wanneer je intelligentie gemeten wordt met ruimtelijke figuren en getallenreeksen dan kun je dat trainen. Wanneer je een boekje uit de bieb haalt, of je speurt op internet dan kun je daar op een gegeven moment bedreven in raken. Ben je gelijk een heel stuk intelligenter, volgens die test.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juli 2008, 17:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Psychologisch onderzoek

Citaat:
Ik denk zelf, als ik het zeg, dan kan het bedrijf meteen al zoiets hebben van waarom zouden we je dan nog een onderzoek laten maken als je deze pas onvoldoende gemaakt heb?
Het is niet zo dat je voor een psychologisch onderzoek kunt zakken of slagen. Het doel van dit onderzoek is om te achterhalen of je over de juiste (lees: door het bedrijf opgestelde) capaciteiten, eigenschappen en vaardigheden beschikt die voor die specifieke functie van belang zijn. In jouw geval heeft men geconcludeerd dat dit niet het geval is. Het kan zijn dat de functie waarop je had gesollicteerd nog iets te hoog gegrepen was en je nog een aantal jaren moet 'rijpen'. Heb je het rapport zelf ook ingezien? Het is voor jezelf natuurlijk wel interessant om te weten op welke punten je tekort kwam, want dat geeft je interessante informatie voor verdere sollicitaties.

Verder gelden de aanbevelingen van de psycholoog uitsluitend voor de functie waarvoor je getest bent en mogen deze niet voor andere sollicitaties gebruikt worden. Hopelijk heb ik je nu een beetje gerustgesteld!

Succes met je sollicitaties!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 juli 2008, 00:33
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Psychologisch onderzoek

Een professioneel bureau zal je inderdaad een kopie van het rapport ter beschikking stellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onderzoek engels leren als tweede taal merel_w Opleiding kiezen en volgen 0 16 februari 2008 18:54
Sollicitatiebrief psychologisch (test)assistent rab Sollicitatiebrief en cv 1 16 januari 2008 14:44
Sollicitatiebrief Psychologisch testassistent/ adm. medewerker. bianks Sollicitatiebrief en cv 1 2 oktober 2007 14:20
Sollicitatiebrief onderzoeker aapje Sollicitatiebrief en cv 4 15 oktober 2006 17:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon