Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2013, 13:54
WhAzAmA WhAzAmA is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 2
WhAzAmA is on a distinguished road
Standaard Opleiding Accountancy afgerond, verder met Informatica?

Hallo mensen,

Op dit moment kan ik wel wat feedback gebruiken van mijn medemens .
September 2011 heb ik mijn opleiding Accountancy afgerond. Tijdens mijn opleiding kwam ik erachter dat ik dit toch helemaal niet zo leuk vond. Eigenlijk heb ik mijn opleiding afgemaakt om de kwijtschelding van mijn studiefinanciering. Na mijn studie ben ik voor een avontuur met vrienden een jaar in het buitenland (Oostenrijk) gaan werken.

Tijdens mijn opleiding ben ik erachter gekomen dat ik ICT wel heel leuk vind. Zo ben ik veelvuldig bezig geweest met mijn computer zowel hardware als software matig.

Nu zit ik in een dubio. Ik ben nu 25 jaar, heb mijn opleiding Accountancy afgerond waar ik eigenlijk niet verder in wil. Op dit moment is het voor mij ook moeilijk een baan vinden in de Accountancy omdat ik geen ervaring heb. Mijn gevoel zegt mij om nu te beginnen met de opleiding Informatica en dan na het behalen van mijn propedeuse een traineeship te zoeken en duaal mijn HBO Informatica te behalen. Nu is mijn vraag of dit reëel is? Wat zijn mijn kansen op een traineeship? Ben ik niet al te oud? Zou iemand mij hier wat meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2013, 01:05
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Ik zou zeggen doen!
Zeker wanneer je interesse uitgaat naar de software. Ik denk dat elk automatiseringsbedrijf wat software voor accountancy ontwikkeld graag iemand aan boord heeft die niet alleen van software kennis heeft maar ook vak inhoudelijke kennis heeft op het vlak van accountancy.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 mei 2013, 13:13
Mo vindt geschikt werk Mo vindt geschikt werk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 4
Mo vindt geschikt werk is on a distinguished road
Standaard

Ik zou gewoon doen wat je gevoel je zegt. 25 vind ik trouwens helemaal niet zo oud. Ga er voor zou ik zeggen. Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 mei 2013, 20:56
WhAzAmA WhAzAmA is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 2
WhAzAmA is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de informatie. Ik ben eruit, ik ga Informatica studeren
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 mei 2013, 16:48
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Kijk ook eens voor banen bij banken en verzekeraars. Die hebben vast interesse in deze combinatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO Bedrijfskundige Informatica, een beschrijving sub0 Opleiding kiezen en volgen 6 2 oktober 2010 19:34
Verkeerde opleiding afgerond, wat nu? meanrat Loopbaanvragen 3 7 september 2010 10:33
Met hbo-propedeuse naar 2e jaar van andere opleiding? roppie-b Opleiding kiezen en volgen 1 24 augustus 2010 13:10
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon