Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2014, 17:46
adewit adewit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 mei 2014
Berichten: 1
adewit is on a distinguished road
Standaard Moeilijk/onmogelijk?

Graag zou ik een heel ander beroep willen uitoefenen dan wat ik nu doe. Alleen vrees ik dat dit moeilijk wordt.

Ik heb door omstandigheden namelijk nooit mijn diploma’s kunnen halen. Ik zal proberen mijn situatie kort uit te leggen.

Vanaf mijn jeugd heb ik te maken gehad met een chronische darmziekte. Door het ziek zijn en de vele ziekenhuisopnamen ging het op school moeilijk. Met name op de middelbare school heb ik veel (van mijn jeugd) gemist. Ik ben van de mavo naar de LTS gegaan. Echter door een wisselend ziektebeeld ging dit ook niet, uiteindelijk ben ik in de Wajong terecht gekomen.

Na een aantal jaren Wajong, en nadat het ziektebeeld stabiel werd, ben ik om mij heen gaan kijken voor werk. Via het UWV kwam ik terecht bij één of ander commercieel re-integratiebureau. Dit heeft destijds niks gebracht. Zelf ben ik verder gaan zoeken. Via een vriend kwam ik terecht bij een uitgever. Ik heb hier zo’n zes jaar gewerkt als acquisiteur. Na deze zes jaar ben ik voor mijzelf begonnen met een eigen uitgeverij. Als eenmanszaak geef ik kranten en magazines uit. Ik verzorg zelf het acquisitie traject, de digitale vormgeving, de titels, coördineer de redacties, de inkoop en debiteuren / crediteuren. Kortom het hele rataplan.

Echter staat het werk mij de laatste jaren erg tegen, zo erg zelf dat ik soms bang ben om tegen een burn-out aan te lopen. Ik ben van origine geen echte verkoper, en de huidige markt wordt je ook niet vrolijk van. Het werk is zeker niet mijn passie, maar alleen maar een manier om aan inkomsten te komen. Ik ben er ingerold. Met mijn geschiedenis en opleiding was dit mijn enige keus op een beetje fatsoenlijke baan.

Ik heb al eens om mij heen gekeken naar opleidingen. Maar loop dan tegen het feit aan dat ik diploma’s mis. Daarnaast moet ik ook nog mijn eenpersoons huishouding draaiende houden.

Ik zou graag iets willen doen in de sociale hoek. In de geestelijke/psychische zorg. Mensen helpen en adviseren lijkt mij erg leuk en dankbaar werk. Daarnaast vindt ik psychologie een zeer interessant ˝thema˝. Maar misschien zijn er ook nog andere opties.

Met mijn gezondheid gaat het goed. Ik heb een rustig leven en probeer zo gezond mogelijk te leven. Ook heb ik het sporten ontdekt. Ik hou erg van wielrennen en hardlopen. Mijn gezondheid is dus niet een belemmering. Ook denk ik wel een redelijk niveau qua studie aan te kunnen. Mijn leeftijd is inmiddels (al) 34.

Is er nog hoop voor mij, of ben ik gedoemd om de rest van mijn leven advertenties te verkopen? Ik benieuwd naar jullie reacties.

Mvg.

Adewit
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon