Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2016, 22:55
Marieke22 Marieke22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2013
Berichten: 20
Marieke22 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief verkoopmedewerker kinderkleding

Ik heb paar dagen geleden een hele leuke vacature gezien voor 25 uur in een kinderkledingzaak. Echt iets voor mij, echter ik krijg geen pakkende brief op papier. Zouden jullie mij willen helpen? Ik heb op dit moment dit:

Beste voornaam bekend,

Spontaan, vrolijk, modieus, klantgericht, weet van aanpakken en kan omgaan met kinderen. Hier ben ik!

Als moeder van 3 kinderen die vallen in de doelgroep waar jou winkel voor staat, kan ik mezelf wel als ervaringsdeskundige noemen. Kinderkleding is mij op het lijf geschreven en wat is nu leuker om van je hobby je werk te maken?

Werken in de detailhandel is mij niet onbekend, ik heb geruime tijd kassa en verkoop ervaring opgedaan bij de Em-té en Hema in woonplaats. Mede door mijn inzet en gevoel voor klantgerichtheid heb ik mijn certificaat gehaald voor allround medewerker in de detailhandel.

Ik ben van mening dat ik in jullie team pas omdat ik de winkel ken, het leuk vind om met kinderen om te gaan en ze te voorzien van mooie kleding. Ik ben flexibel te noemen doordat ik geen moeite heb met de werktijden en op alle dagen beschikbaar ben.


Enthousiast en met enige gezonde spanning wacht ik graag je reactie af.



Met vriendelijke groet,


Marieke Achternaam.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 september 2016, 21:21
MaartjevanH MaartjevanH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 september 2016
Berichten: 2
MaartjevanH is on a distinguished road
Talking

Zelf zou ik niet beginnen met de voornaam en jou winkel. Mocht je dit toch doen, dan is het jouw winkel, dus dat moet je dan aapassen, maar nogmaals, in eerste instantie zou ik beginnen met meneer of mevrouw en uw winkel.

Verder vind ik je geen ervaringsdeskundige omdat je moeder van drie kinderen bent, wie weet heb je een wansmaak. Dit zou je dus toe kunnen lichten, bv dat je nu de nieuwe herfstkleuren groen en oranje (ik noem maar wat) helemaal geweldig vindt en dat andere moeders je vaak om advies vragen of willen weten waar jij die leuke outfits toch haalt, geef er je eigen draai aan.

Je flexibiliteit kun je ook nog uitbreiden door te zeggen dat je bij ziekte of extra drukte ten alle tijden in kunt en wilt vallen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 september 2016, 22:41
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

----------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marieke22 Bekijk bericht
Ik heb paar dagen geleden een hele leuke vacature gezien voor 25 uur in een kinderkledingzaak. Echt iets voor mij, echter ik krijg geen pakkende brief op papier. Zouden jullie mij willen helpen? Ik heb op dit moment dit:

Suggesties:

PS1: als je niet minstens 4x per jaar deze winkel bezoekt van binnen en ook nooit wat koopt, ken jij de winkel niet. Dan is het: Ik herken uw winkel omdat ik geregeld voorbij (langs) uw winkel loop. (staat natuurlijk krom, immers je hebt 3 kinderen en wilt daar aan de slag)

PS2: als je te persoonlijk wordt zonder de eigenaar echt te kennen, kan dat afkeer oproepen. Ook al ken je ze wel, ook zij willen geld verdienen, dus commercieel bezig zijn in de verkoop in je motivatie is belangrijk.


Xxxxxx
Xxxxxxxx xx
Xxxx XX Xxxxx



Betreft: vacature verkoopster kinderkledingzaak


Kledingstad, 30 september 2016


Beste mevrouw Sophie,

Spontaan, vrolijk, modieus, klantgericht, hou van aanpakken en weet goed om te gaan met kinderen. Hier ben ik!

Als moeder van 3 kinderen die vallen in de doelgroep waar uw winkel voor staat, kan ik mezelf wel ervaringsdeskundige in de kinderkleding noemen. Kinderkleding uitzoeken en kleur combinaties maken is mij op het lijf geschreven. Wat is nu leuker om van mijn hobbie mijn werk te maken?

Werken in de detailhandel is mij niet onbekend. Ik heb geruime tijd kassa en verkoop ervaring opgedaan bij de Emté en de Hema in mijn woonplaats.

Mede door mijn inzet en gevoel voor klantgerichtheid heb ik mijn certificaat voor de functie van allround medewerker in de detailhandel behaald.

Nu ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Uw winkel ken ik al jaren. Geregeld komen wij kijken, zoeken kleding uit en bij een geslaagde match koop ik uw kleding voor mijn kinderen.

Ik ben van mening dat deze functie goed bij mij past. Daarnaast vind ik het leuk met kinderen om te gaan en hun te voorzien van mooie passende kleding. Ik ben commercieel onderlegd en zeer flexibel in werktijden van maandag t/m zaterdag.

Bijgesloten vind u mijn curriculum vitae. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u mijn motivatie willen toelichten voor deze leuke functie.

Enthousiast en met enige gezonde spanning wacht ik graag uw reactie af.


Met vriendelijke groet,



Marieke Achternaam.



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 oktober 2016, 09:19
Jorinith Jorinith is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2016
Berichten: 4
Jorinith is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je heel enthousiast overkomen, wat me erg aansprak. Ik zou net als eerder genoemd ook geen voornaam gebruiken, maar meneer of mevrouw xx en uw winkel. Maar ik denk dat je er verder wel uitspringt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief voor Commerciële Economie Nick95 Sollicitatiebrief en cv 3 18 juli 2016 19:14
Controleren Motivatiebrief BBL Verkoopmedewerker W93 Sollicitatiebrief en cv 1 27 augustus 2013 10:55
Motivatiebrief verkoopmedewerker, graag verbeterpunten aangeven. Silvano.H Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2013 14:04
Motivatiebrief verkoopmedewerker winkel Hans28 Sollicitatiebrief en cv 7 23 januari 2013 23:39
Motivatiebrief verkoopmedewerker optiek Nila Sollicitatiebrief en cv 5 19 mei 2012 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon