Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2010, 00:41
linn76 linn76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 1
linn76 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Graag wat raad of verdere aanvulling bij mijn huidige sollicitatiebrief...

Vacature : administratief medewerker bij de gemeente waar ik net woon...
Wil de job heel graag !! maar vind mijn brief te "gewoontjes"



Geachte,


Op uw gemeentesite heb ik gelezen dat u op zoek bent naar een administratief medewerker.
Na telefonisch contact met de personeelsdienst sprak de taakomschrijving mij onmiddellijk aan.

Zoals u kan lezen in mijn curriculum vitae heb ik al ervaring als administratief bediende.
Ik werkte vijf jaar bij een gemeentebestuur en daar was ik verantwoordelijk voor de personeelsadministratie, verlofplanning, klasseren, algemeen secretariaatswerk en de postverdeling.

Door mijn werkervaring heb ik een ruim administratief inzicht alsook goede communicatieve eigenschappen verworven.

Zelfstandig werken evenals teamwork, klantvriendelijkheid, doorzettingsvermogen en zin voor initiatief zijn enkele belangrijke troeven van mij. Bovendien hecht ik veel belang aan stiptheid en stel ik me telkens flexibel en geduldig op.

Het is daarom dat ik denk dat deze functie helemaal aansluit bij mijn profiel.
Ik bezit bovendien het gevraagde gesco statuut en kom ook in aanmerking voor een Activa tewerkstelling.

Verder ben ik zeer gemotiveerd om terug aan het werk te gaan, sta ik open voor eventuele opleidingen en ben ik direct beschikbaar.
Hopelijk geven deze brief en mijn CV u al een goed beeld van mijn persoonlijkheid, vanzelfsprekend ben ik bereid om meer informatie te geven tijdens een gesprek.



Met vriendelijke groeten,
...............
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2010, 16:15
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linn76 Bekijk bericht
Geachte,


Op uw gemeentesite heb ik gelezen dat u op zoek bent naar een administratief medewerker.
Na telefonisch contact met de personeelsdienst sprak de taakomschrijving mij onmiddellijk aan.
Als je eerst belde, dan sprak de taakomschrijving je niet onmiddellijk aan. Dit is een geval van zinnen proberen to condenseren waar het niet kan. Ik zou zeggen bijvoorbeeld zeggen "De taakomschrijving sprak mij onmiddellijk aan en na een na telefonisch contact met de personeelsdienst, heb ik besloten mij kandidaat te stellen voor deze functie."

Citaat:
Zoals u kan lezen in mijn curriculum vitae heb ik al ervaring als administratief bediende.
Ik werkte vijf jaar bij een gemeentebestuur en daar was ik verantwoordelijk voor de personeelsadministratie, verlofplanning, klasseren, algemeen secretariaatswerk en de postverdeling.

Door mijn werkervaring heb ik een ruim administratief inzicht alsook goede communicatieve eigenschappen verworven.

Zelfstandig werken evenals teamwork, klantvriendelijkheid, doorzettingsvermogen en zin voor initiatief zijn enkele belangrijke troeven van mij. Bovendien hecht ik veel belang aan stiptheid en stel ik me telkens flexibel en geduldig op.
Kan je specifieke voorbeelden geven die deze eigenschappen illustreren? Veel mensen zeggen deze eigenschappen te hebben in een brief omdat ze worden gevraagd in de vacature. Het helpt als je het toelicht.

Citaat:
Het is daarom dat ik denk dat deze functie helemaal aansluit bij mijn profiel.
Ik bezit bovendien het gevraagde gesco statuut en kom ook in aanmerking voor een Activa tewerkstelling.
Is gesco correct gespeld? Ik ken het niet, maar het ziet eruit als een woord dat misschien met hoofdletters moet worden gespeld.

Citaat:
Verder ben ik zeer gemotiveerd om terug aan het werk te gaan, sta ik open voor eventuele opleidingen en ben ik direct beschikbaar.
Hopelijk geven deze brief en mijn CV u al een goed beeld van mijn persoonlijkheid, vanzelfsprekend ben ik bereid om meer informatie te geven tijdens een gesprek.
In de laatste zin moet een punt in plaats van een komma.

Ik denk dat je mogelijkheid tot uitbreiden vooral zit in het toelichten van je eigenschappen. Zorg wel dat je brief niet te lang wordt. 1 pagina is de norm.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24
Sollicitatiebrief administratief financieel medewerker Grada Sollicitatiebrief en cv 2 22 augustus 2007 12:44
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon