Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 december 2015, 00:06
RosayVaz RosayVaz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2015
Berichten: 4
RosayVaz is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief Receptioniste

Beste Carrieretijgers,

Ik ben momenteel aan het solliciteren bij verschillende hotels voor een baan als Receptioniste & ik heb het gevoel dan heel mijn brief niet klopt. Heeft iemand tips voor me?


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik middels deze open sollicitatie graag mijn enthousiasme kenbaar maken voor een functie als receptioniste binnen uw hotel.

Dit jaar heb ik de mbo-3-opleiding Verkoper Reizen afgerond en nu ben ik op zoek naar een passende baan in (...). Tijdens mijn opleiding heb veel ervaring opgedaan als stagiaire bij de bedrijven (...) en (...).

Tijdens mijn eerste stage heb ik als Juniorbeheer bij (...) in Frankrijk gewerkt. Ik heb daar voornamelijk als receptioniste gewerkt en heb de accommodaties klaargemaakt voor de gasten. Mijn tweede stage was bij (...) als Reisassistente met de bijbehorende administratieve werkzaamheden. Sinds 2008 werk ik bij (...), (...) als hulpkracht in de supermarkt en in de horeca.

In mijn huidige baan en stages heb ik gemerkt hoe belangrijk het is om als bedrijf je klanten of gasten op een vriendelijke en correcte manier te ontvangen. Ik ontvang de gasten met een glimlach en maak een kort praatje zodat ze zich welkom voelen.

Ik heb een goed gevoel voor gastvrijheid, ben representatief, heb geen 9 tot 5 mentaliteit en ben een echte aanpakker. Naast werkervaring beschik ik over een goede vaardigheid Office en ik heb met verschillende reserveringsystemen gewerkt.

Voor meer informatie over mijn werkervaring en opleidingen verwijs ik u graag naar bijgaand curriculum vitae. Uiteraard hoop ik dat u mij de mogelijkheid biedt om mijn brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

Naam


Please help me out .
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 december 2015, 11:33
vanderborgcoaching vanderborgcoaching is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2015
Berichten: 6
vanderborgcoaching is on a distinguished road
Standaard

Beste mevrouw/heer,

De brief is best goed, je schrijft over je ervaring.

Verder vind ik het goed dat je je kwaliteiten vermeldt in je brief, zo leert de lezer jou beter kennen!

Ik lees echter niets terug over de functie-eisen van een vacature?
Stel ze vragen 2 jaar werkervaring dan kan je daar op ingaan. Probeer deze functie-eisen dus te herhalen en daar antwoord op te geven. Zo geef je aan dat je de vacature goed gelezen hebt.

Verder is mijn tip om eerst de werkgever te bellen en wat extra vragen te stellen. Je kunt bijvoorbeeld vragen: 'Wat voor type persoon zoeken jullie voor deze vacature?' De antwoorden op je extra vragen kun je dan verwerken in je brief en zo val je veel meer op, vergeleken met andere sollicitanten. Succes,

Nicole van der Borg
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hotel, receptionist, receptioniste, tips, toerisme

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips over mijn sollicitatiebrief receptioniste Mariskae Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2014 10:14
Sollicitatiebrief receptioniste Ross Sollicitatiebrief en cv 3 2 juni 2012 14:52
sollicitatiebrief receptioniste héél graag jullie kritiek/advies Juul Sollicitatiebrief en cv 1 16 december 2009 10:30
Sollicitatiebrief receptioniste hotel denise Sollicitatiebrief en cv 2 27 april 2009 23:46
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon