Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2018, 15:42
MarinaLuana MarinaLuana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2018
Berichten: 1
MarinaLuana is on a distinguished road
Unhappy Natuur en taal zonder gericht diploma

Ik ben 31 jaar en nog steeds op zoek naar een bij mij passende baan. Ruim 5 jaar geleden studeerde ik af als kunstzinnig therapeut (beeldend), maar ik heb geen ambities in die richting. Ik oefen nog steeds mijn 'bijbaan' uit, namelijk schoonmaakwerk. En doe af en toe workshops met kinderen. Maar het liefst werk ik niet met mensen als klanten, wel evt. met collega's.
Ik ben heel graag buiten in de natuur. Recentelijk heb ik een nieuw idee opgedaan: ik wil meer verbinding leggen tussen mensen en de natuur. Die verbinding is m.i. weggeraakt en mensen weten niet meer wat ze aan de natuur hebben. Die kan heel heilzaam zijn. Mijn insteek is vooral ervaringsgericht, want veel praktische ervaring of een opleiding op dit gebied heb ik helaas niet... Dat maakt het moeilijk om iets in die richting te vinden.

Verder ben ik heel goed in de Nederlandse taal. Met dit idee loop ik al langer rond. Ik werk al een paar jaar als vrijwilliger voor het vakblad van kunstzinnige therapie. Maar het zou zo mooi zijn als ik dit soort werk niet nog naast mijn betaalde (en gehate) werk in mijn vrije tijd hoefde te doen... Ik kan goed schrijven maar vooral redigeren (nakijken) ligt mij erg goed. Ik moet er echter niet aan denken om alleen maar achter een computer te zitten...

Een mens heeft tenslotte beiden in zich, het 'hoofdwerk' en het 'handwerk'. Ik heb die balans nodig. Met alleen het schoonmaakwerk (handwerk) verveel ik me dood (heb tenslotte vwo en hbo afgerond dus ik kan en wil wel wat meer). In de natuur zijn en met taal bezig zijn lijkt me niet echt verenigbaar in één baan, dus evt. zou 2 banen een idee zijn.

Mijn grootste talent is dat ik heel secuur en gestructureerd kan werken, ik kan overal orde in de chaos scheppen.

Wie heeft er ideeen in voorgenoemde richtingen? Hoe verbind ik mens en natuur? Hoe kom ik aan redactiewerk (redigeren) terwijl daar momenteel bijna geen werk in te vinden is? En dat alles zonder diploma in die richtingen?

Alle reacties zijn welkom, alvast hartelijk bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2018, 17:14
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ingewikkeld. Wanneer je over natuur wilt schrijven dan raad ik je aan om dat gewoonweg te doen en een portfolio op te bouwen. Op een gegeven moment heb je het netwerk en de naam om het naar een volgend niveau te brengen, zodat je er hopelijk van kunt gaan leven. Althans, zo stel ik me dat voor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
mens en natuur, natuur, redigeren, taal, zonder diploma

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kansen als Java programmeur zonder diploma AvdLinde Loopbaanvragen 1 19 september 2017 13:29
Van mbo naar hbo zonder diploma: studiefinanciering terugbetalen? remco1 Opleiding kiezen en volgen 1 14 mei 2010 16:57
Overgekwalificeerd voor financieel-administratief werk, geen diploma voor archivaris Jan1964 Loopbaanvragen 10 15 februari 2010 23:38
Brief in natuur en educatie, zever ik niet te veel?? graag commentaar! Jenniferketje Sollicitatiebrief en cv 2 29 juli 2008 15:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon