Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2013, 04:58
MauriceHollants MauriceHollants is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 2
MauriceHollants is on a distinguished road
Exclamation Opnieuw beginnen, maar hoe?

Hallo,

Ik ben een jongen van 23 jaar en ben op mijn 18 begonnen met werken zonder ooit een MBO diploma te halen. Wel heb ik daarvoor mijn VMBO-TL gedaan/gehaald. Nu ben ik dus ongeveer 5 jaar werkzaam in de productie en ik heb vastgesteld dat ik over 5 jaar dit absoluut niet meer wil doen aangezien mijn interesse hier niet ligt en daarom de motivatie nogal wat te wensen overlaat. Nu ben ik zelf gaan zoeken wat voor aanbod er is aan opleidingen en thuisstudies, maar ik heb totaal geen idee waar ik moet beginnen en zie door de bomen het bos niet meer. Zelf zat ik te denken in de richting bedrijfskunde o.i.d. maar daar komt bij dat je ook een aantal dagen per week stage moet gaan lopen en dit komt niet overheen met mijn huidige baan.

Mijn vraag is dus eigenlijk; hoe pak ik dit het beste aan en waar moet ik beginnen?

alvast bedankt,
Maurice.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2013, 09:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Goed van je dat je je verder wilt ontwikkelen. Realiseer je wel dat als je een erkend diploma wilt halen stages onderdeel uitmaken van het lesprogramma, ongeacht welke studie je wilt gaan doen. Je zult dus hoe dan ook keuzes moeten gaan maken ten aanzien van je werk.

Citaat:
Zelf zat ik te denken in de richting bedrijfskunde o.i.d.
Hoe kom je bij die richting? Wat spreekt je hierin aan?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 november 2013, 16:31
MauriceHollants MauriceHollants is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 2
MauriceHollants is on a distinguished road
Standaard

Het lijkt me een hele brede studie waaruit je nog heel veel kanten op kan, maar eerkijk gezegd heb ik nog niet echt iets waarvan ik zeg dat wil ik perse doen, omdat ik niet weet welke mogelijkheden er zijn.

Ook heb ik me laten vertellen dat ik het beste opzoek kan gaan naar een bedrijf wat mij interesseert en daar een open sollicitatie naar toe te doen in de hoop dat ze mij aannemen en een opleiding aanbieden. Maar ik heb het gevoel dat bedrijven niet zitten te wachten op iemand die geen opleiding heeft naast vmbo-tl.

Mvg,
Maurice Hollants
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2013, 13:33
elc88 elc88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2013
Berichten: 16
elc88 is on a distinguished road
Standaard

Heb je al gekeken naar bbl opleidingen? Dit is werken en leren, misschien is hier wat in te vinden?
Ik denk dat je het wel zou moeten doen inderdaad, nu kan het nog en anders heb je later misschien spijt, maar denk er goed over na wat je wilt! Vraag aan mensen die je kent bijvoorbeeld wat ze vinden wat bij je past, misschien kom je er samen met iemand beter uit.
Of loop een dagje mee bij een bedrijf als interesse hebt in een bepaalde functie.
Je hebt ook veel van die beroepskeuzetesten op internet,
succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 november 2013, 10:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Het lijkt me een hele brede studie waaruit je nog heel veel kanten op kan, maar eerkijk gezegd heb ik nog niet echt iets waarvan ik zeg dat wil ik perse doen, omdat ik niet weet welke mogelijkheden er zijn.
Ik raad je aan om je eerst meer te gaan verdiepen in wat de mogelijkheden zijn en wat je het meeste aanspreekt. De keuzegidsen zijn bijvoorbeeld een goed vertrekpunt. Bekijk vervolgens een aantal websites van scholen en bezoek open dagen. Je krijgt zo een steeds beter beeld van welke richting je leuk vindt en welke studie het beste bij je past.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carrièreswitch, maar hoe? nurse4 Loopbaanvragen 1 24 februari 2012 14:27
Zit op mbo, wil eigen winkel beginnen, hbo-opleiding doen? Lixue Loopbaanvragen 5 11 juni 2011 13:32
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 18:29
Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan? Tamtam Opleiding kiezen en volgen 7 25 februari 2011 20:42
Baan achter de schermen van een tv-programma, maar hoe? vieffan Loopbaanvragen 10 10 maart 2009 21:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon