Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 december 2008, 21:03
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Andere functie dan gezegd

Hallo,

Ik werk sinds mei in een nieuwe functie. De oude afdeling ging terug naar klantenservice en 2 mensen mochten achterblijven. Ik had gesolliciteerd op de nieuwe functie, werd ook voorgesteld als promotie eigenlijk.

De nieuwe functie zou onderdeel worden van afdeling Grootboek. We moesten toch ergens onder vallen, maar er is mij verzekerd dat ik geen Grootboek- werkzaamheden hoefde te doen. Misschien ver in toekomst, maar ja, niemand weet sowieso hoe dingen lopen, dus dat begreep ik wel. We zijn nu paar maanden verder en we krijgen steeds meer Grootboek- werkzaamheden te doen. Mijn huidige manager is een paar maanden met zwangerschapsverlof geweest. Toen ze terugkwam en wij een voortgangsgesprek hadden, bleek ze helemaal niet te weten hoe dat toen allemaal verlopen is. Ik vertelde dat ik helemaal geen Grootboek wilde doen. Ze zei dat mijn hart niet bij Grootboek ligt. Ja, logisch, als je dat nooit gewild hebt.

Mijn teamlid, ook coordinator, gaat mee met nieuwe Grootboek werkzaamheden. Zij is er vooral op uit om baan veilig te stellen en te zorgen dat we mogen blijven binnen Grootboek. Ze begrijpt het verder ook niet.

Tijdens functioneringsgesprek met manager werd ik emotioneel toen ze vroeg hoe het nu ging. Ik vertelde dat ik me genaaid voel, dat ik ben voorgelogen. Zij wilde weten of ik het leuk vind bij Grootboek, ook omdat ze studie gaat betalen (daar ben ik wel heel blij mee, dat is HBO Bedrijfskunde). Tegen vriend grap ik dat dat smartegeld is voor wat er gebeurd is. :-). Nee, ik vind Grootboek niet leuk, ook omdat ik nooit ambitie heb gehad om daadwerkelijk dat werk te doen. Op haar aandringen heb ik met HR gepraat. Dat heeft wel beetje geholpen, maar het komt toch terug.

Met mijn vorige manager kon ik het goed vinden. Heeft veel voor me gedaan. Ik voel me echter toch voorgelogen. Wil er echter niet meer met hem over praten.

Er is nog wel meer gebeurd tijdens overgang van vorige functie naar huidige, maar te gecompliceerd om te vertellen.

Het komt er op neer: ik voel me genaaid, voorgelogen, gevoel dat ik onder mijn niveau werk. Wil wel bij bedrijf blijven werken, maar tot nu toe geen geschikte vacature.
Gevoel dat mijn inzet van afgelopen jaren voor niets is geweest. Op positieve momenten denk ik: ook hier leer ik wel van en het komt wel goed. Maar ja..

Wat kan ik doen om gevoel kwijt te raken dat ik voorgelogen ben? Ik kan het niet loslaten.
Heb er echt last van.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2008, 12:38
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Andere functie dan gezegd

Je kunt de klok niet terugdraaien. Ga op zoek naar een andere functie binnen een andere onderneming. Hopelijk kun je daarmee een frisse start maken.

Of blijf zitten en zet een punt achter je gevoel. Dat is natuurlijk niet eenvoudig maar ondernemingen bestaan niet om het hun medewerkers naar de zin te maken. Er kunnen nu eenmaal zaken gebeuren waardoor eerdere afspraken niet worden nagekomen. Of dat wel of niet terecht is doet er eigenlijk niet toe. De onderneming blijft toch wel bestaan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2008, 13:48
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Andere functie dan gezegd

Toch is het jammer dat het gebeurt. Als afspraken niet nagekomen worden, dan hoef je ze ook niet te maken.

Wat je vaak ziet is, dat een enkeling bezwaar maakt en overige collega's niets durven te zeggen omdat men bang is zijn/haar baan kwijt te raken en dientengevolge met zich laten sollen. En waardoor het een volgende keer net zo gemakkelijk weer gebeurt.

Als je bij deze onderneming wilt blijven werken, dan zit er niet veel anders op dan je over je gevoel heen te zetten en te accepteren dat er op deze manier met jou omgegaan wordt. Waarbij zoals je zelf al schrijft de opleiding die je kunt gaan volgen een pleister op de wonde is. Of dit een op de achtergrond knagend gevoel van onrechtvaardigheid zal wegnemen en je toch gemotiveerd kunt blijven, terwijl je tegen je zin werk moet doen wat je niet ligt en wat niet aan je niveau voldoet, is de vraag. Wat denk je zelf?

Je inzet is nooit voor niets geweest, omdat je altijd de mogelijkheid hebt om die ten goede te laten komen aan een andere werkgever, die jou wel serieus neemt en rekening wil en kan houden met jouw ambities.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2008, 13:57
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Andere functie dan gezegd

Hallo Rianne en Henk,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik herken me wel in jullie reactie. Weet rationeel dat ik het moet loslaten en accepteren. Zou ik een ander ook adviseren..:-)). Kan echter slecht tegen onrecht. Voel me zeker belazerd omdat ik uitdrukkelijk gevraagd heb of het geen Grootboek- functie zou worden. Wel dus. Aan de andere kant ook heel stom van ze om het zo aan te pakken, want motiviatie is natuurlijk zo niet echt aanwezig.

Rianne, inderdaad ben ik degene die bezwaar maakt en dus moeilijk doet. Ben lastig. :-). Op die manier blijft het inderdaad in stand. Denk niet dat opleiding op lange termijn voldoende zal zijn en hou interne vacatures goed in de gaten. Vind het op zich namelijk wel heel leuk bedrijf om te werken. Als ze uiteindelijk vinden dat ik snel wegga, zal ik ze er nog even op wijzen dat dat echt hun eigen schuld is. Je kunt niet zomaar functies veranderen.

Wel weer goede les. Volgende keer alles zwart op wit (hoewel in functie-omschrijving niet eens wordt gesproken over werkzaamheden Grootboek en organigram aangeeft dat we los onderdeel zijn;blijkbaar niet genoeg ) en niet zomaar een leidinggevende, waar ik het goed mee kon vinden, vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Rosina; 28 december 2008 om 14:16 Reden: aanvulling
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 december 2008, 14:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Andere functie dan gezegd

Als het een grote(re) organisatie is, dan krijgt je direct leidinggevende dit waarschijnlijk ook van bovenaf opgelegd. En ook hij/zij zal daarover in het algemeen weinig protest laten horen. Je kunt intern verder solliciteren, maar dan zul je er rekening mee moeten houden dat het weer kan gebeuren.
Feit blijft dat je belazerd bent en of je het zwart op wit voor elkaar had gekregen, is ook nog maar de vraag.

Voor jou: je hebt helemaal gelijk, zo houd je personeel niet gemotiveerd. Wat je ook doet, blijf bij jezelf
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
aanbod voor andere functie als gespreksopener Peter24 Alle andere carrièreonderwerpen 2 24 april 2007 11:42
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Afwijzing maar advies solliciteren andere functie Sayangki Sollicitatiebrief en cv 4 9 november 2006 00:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon