Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2012, 22:06
johnnieb johnnieb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2012
Berichten: 1
johnnieb is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback

Hallo,

Graag hoor ik jullie feedback op de onderstaande sollicitatiebrief. Momenteel heb ik een baan maar ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging en heb een leuke vacature gezien waar ik op wil sollitciteren.

Alvast bedank!!


Geachte heer ****,

Naar aanleiding van het telefoongesprek met de heer **** en de vacature die ik op uw website las ben ik zeer geďnteresseerd in de functie PLC en Scada programmeur. In deze sollicitatiebrief wil ik u mijn interesse voor de functie duidelijk maken.

Begin september 2010 ben ik begonnen met de deeltijdopleiding HBO Elektrotechniek aan de **** te ****. Ik heb het erg naar mijn zin bij deze studie en ben dan ook gemotiveerd om deze studie tot een goed einde te brengen. Tijdens mijn studie heb in verschillende programmeertalen diverse opdrachten gemaakt voor PLC’s en microcontrollers. Deze materie spreekt mij erg aan en wil me dan ook graag verder verdiepen hierin.

Ik ben een ambitieuze, leergierige, flexibele jongeman die op het gebied van de techniek nog lang niet is uitgeleerd en op zoek is naar nieuwe uitdaging binnen zijn vakgebied.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik een meerwaarde kan zijn binnen uw organisatie.

Het vooruitzicht bij te dragen aan uw projecten spreekt mij erg aan. Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik mijn sollicitatiebrief en curriculum vitae nader toelichten.


Ps: Er wordt nog aan gewerkt om ook andere feedback te geven maar op dit moment zijn de meeste punten al genoemd die ik zie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 december 2012, 00:03
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Eigenlijke een mooie brief. De energie komt er echt naar voren, maar sommige zinnen zijn wat omslachtig geformuleerd. Dat vertraagt het lezen wat en is dus tegengesteld aan de positieve energie die uit je brief komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnieb Bekijk bericht
Naar aanleiding van het telefoongesprek met de heer **** en de vacature die ik op uw website las ben ik zeer geďnteresseerd in de functie PLC en Scada programmeur. In deze sollicitatiebrief wil ik u mijn interesse voor de functie duidelijk maken.
Dat is allemaal wat warrig geformuleerd. Had je eerst een telefoongesprek voor je de vacature vond? Waarschijnlijk niet, dus moet dat ook in de juiste volgorde worden vermeld of minstens proberen dat woordje 'en' te vermijden. Bovendien is de tweede zin erg cliché en wordt zo vaak gebruikt dat het de lezer waarschijnlijk gaat vervelen.

Mijn (bescheiden) suggestie:

Ik had vandaag een telefonisch gesprek met de heer X betreffende uw vacature van PLC- en Scada-programmeur. Deze functie binnen een firma als **** spreekt mij erg aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnieb Bekijk bericht
Begin september 2010 ben ik begonnen met de deeltijdopleiding HBO Elektrotechniek aan de **** te ****. Ik heb het erg naar mijn zin bij deze studie en ben dan ook gemotiveerd om deze studie tot een goed einde te brengen. Tijdens mijn studie heb in verschillende programmeertalen diverse opdrachten gemaakt voor PLC’s en microcontrollers. Deze materie spreekt mij erg aan en wil me dan ook graag verder verdiepen hierin.
Met deze woorden (in het rood) kan het misschien overkomen dat je niet erg zeker bent of je zal slagen. Aangezien je opleiding nog niet af is, kan het ook zijn dat men een beetje terughoudend zal zijn. Misschien dat je een voorbeeld van je opdrachten kan vermelden, zodat men blijft voorlezen en de moeite doet om je CV überhaupt nog te lezen. Gaat het hier om studieopdrachten of heb je ergens een korte stage gedaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnieb Bekijk bericht
Ik ben een ambitieuze, leergierige, flexibele jongeman die op het gebied van de techniek nog lang niet is uitgeleerd en op zoek is naar nieuwe uitdaging binnen zijn vakgebied.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik een meerwaarde kan zijn binnen uw organisatie.
Een opsomming van eigenschappen is wat cliché (bovendien kan de tekst in het rood ook geďnterpreteerd worden als dat je niet klaar bent voor de job). Zoek iets concreters, waar je wil op voorbouwen. Probeer je in te leven in het werkveld van de firma waar je solliciteert en geef aan hoe je eigenschappen nuttig zijn voor hun.

Zo kan je bv. zeggen dat je wil dat de klanten van de firma waar je solliciteert optimaal kunnen werken. Dat je hiervoor snel kunt werken, goed in een groep van programmeurs kan werken en je wil verdiepen in de behoeften van je klanten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnieb Bekijk bericht
Het vooruitzicht bij te dragen aan uw projecten spreekt mij erg aan. Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik mijn sollicitatiebrief en curriculum vitae nader toelichten.
Het eerste is weer erg cliché en het tweede is weer negatief, alsof je niet verwacht dat je zal worden uitgenodigd. Je hele brief door straal je een erg positieve energie uit, maak dat niet stuk. Gebruik dan liever het gangbare "zou graag in een persoonlijk gesprek".
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 december 2012, 21:13
marsha12 marsha12 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2012
Berichten: 4
marsha12 is on a distinguished road
Standaard

Naar aanleiding van het telefoongesprek met de heer **** en de vacature die ik op uw website las ben ik zeer geďnteresseerd in de functie PLC en Scada programmeur.
Mooi openingszin. Altijd goed als je intern al mensen kent en al telefonisch contact hebt gehad. Je komt zo actief over.

Ik ben een ambitieuze, leergierige, flexibele jongeman die op het gebied van de techniek nog lang niet is uitgeleerd en op zoek is naar nieuwe uitdaging binnen zijn vakgebied.
Mooi dat je jezelf professioneel opstelt maar ook aangeeft dat ze nog veel uit je kunnen halen omdat je nog leergierig bent.

Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik mijn sollicitatiebrief en curriculum vitae nader toelichten.
Waarschijnlijk zijn ze helemaal niet geďnteresseerd in je brief of cv. Je moet eruit springen door je enthousiasme en wat je kunt. Als je op gesprek mag komen ga je echt niet je CV voorlezen. Maak er een mooiere zin van
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon