Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2007, 21:12
Tristan Tristan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 1
Tristan is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor programmeur

Dit is de eerste echte sollicitatiebrief, dus ik hoop dat iemand hem zou willen lezen en willen voorzien van commentaar.

T. XXXXX
Straatnaam 153
Postcode Plaats

Naam bedrijf
T.a.v. de heer XXXX
Straatnaam 251
Postcode Plaats

Enschede, 4 januari 2007


Betreft: Sollicitatie naar de functie programmeur wetenschappelijk-technische toepassingen

Geachte heer XXX,

Op de website van XXX las ik de vacature waarin u aangeeft dat u een programmeur wetenschappelijk-technische toepassingen zoekt. Mijn interesse gaat uit naar de vacature die u aanbiedt, daarom solliciteer ik door middel van deze brief naar de functie voor programmeur.

Begin september 2006 heb ik mijn HBO diploma Technische Natuurkunde behaald aan de Saxion Hogeschool te Enschede. Tijdens mijn studie kwam naar voren dat ik veel interesse heb voor techniek en informatica, daarom heb ik een half jaar stage gelopen bij de vakgroep XXXX aan de Universiteit Twente. Ik heb hier veel zelfstandig gewerkt met "softwarepakket". Via mijn afstudeerstage bij XXXXXX heb ik ervaring opgedaan met betrekking tot het verbeteren van meetopstellingen en alles wat hierbij komt kijken.

In uw vacature spreken mij de omschrijving van het werk en het bedrijf erg aan en ik wil graag meer ervaring opdoen in Test & Measurement markt. Ook het feit dat ieder nieuw project om een unieke oplossing vraagt is voor mij een uitdaging. Een capaciteit van mij is dat ik leergierig ben en opensta voor nieuwe ontwikkelingen. Ik ben dan ook bereid om mijn kennis en vaardigheden te verbreden door middel van een interne opleiding.

Het vooruitzicht bij te dragen aan de ontwikkeling van uw projecten spreekt mij bijzonder aan. Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik mijn sollicitatiebrief en curriculum vitae nader toelichten.
Met vriendelijke groet,

Tristan XXXXX

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2007, 23:15
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor programmeur

uhm, eigenlijk weinig tot niets op aan te merken. Misschien alleen in de 3e alinea, daar ga je heel erg in op jezelf en je eigen ontwikkeling. Daar zou je ook wat kunnen zeggen over WAAROM jij verwacht van waarde te zijn voor het bedrijf (door je kennis, interesse en leergierigheid bijvoorbeeld, wat je in je brief noemt). Nu leest het een beetje als: het is voor MIJ een uitdaging, ik WIL graag meer ervaring opdoen in die markt, en ik WIL graag mijn kennis en vaardigheden verbreden..., en voor de rest maakt het me niet uit... Terwijl je dit niet zo negatief bedoelt.
Voeg er dus iets aan toe dat je voor het bedrijf van meerwaarde denkt/verwacht te zijn, omdat... (denk aan je eerdergenoemde competenties, je motivatie, of wat je ook wil noemen), of richt je wat meer op de functie: dat je de functie goed uit kan oefenen, of iets dergelijks. Je kunt ook terugkoppelen naar je kennis en vaardigheden. Oh, en dan niet deze woorden zo letterlijk overnemen, maar het gaat om de strekking.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2007, 17:11
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor programmeur

Hey Tristan,

In de eerste alinea geef je aan waar je de vacature hebt gevonden. Als dat de website is van het bedrijf klinkt het mooier als het omschrijft als "uw website". (getuigt van meer dan normale interesse voor dat bedrijf)

Verder een duidelijke brief.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon