Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 april 2011, 23:43
missjuwan missjuwan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 april 2011
Berichten: 3
missjuwan is on a distinguished road
Standaard IBMS of IBL?

Ik zit dus te twijfelen wat het beste voor me is. Wiskunde is niet mijn beste vak, maar komt bij beiden van toepassing. Rekenen bij economie vind ik wel te doen, heb ik geen problemen mee. Engels en Frans ben ik gewoon goed in. Alleen zou ik ook graag Spaans willen leren. Bij IBMS kun je naast Engels 1 extra taal kiezen, bij IBL 2 (dan zou ik dus Frans en Spaans nemen)
Alleen het blijkt dat IBL redelijk zwaar is, (combinatie van talen en exacte vakken) en IBMS te doen is.. Als ik iets wil dat kan ik het ja, dus dan zou ik IBL ook wel kunnen.. Alleen toch is het wel vervelend want wiskundige vakken ben ik geen ster in. Help? Of meer informatie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2011, 10:34
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heb je de open dagen van beide opleidingen al eens bezocht? Op zulke momenten kun je praten met docenten en studenten en hen al je vragen stellen. Je kunt ook vragen of je een dagje mee kunt lopen met een student.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2011, 12:36
worker worker is offline
Banned
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 11
worker is on a distinguished road
Standaard

Ik vind de optie van marieke opzich wel goed, alleen niet vergeten dat op Open Dagen scholen veel doen alsof het allemaal zo goed gaat en leuk is, als je eenmaal bent begonnen aan je opleiding zit je er mee. Toch is het zo dat je bijv: in Utrecht als IBL"er na je 1e 6 maanden in de Propedeuse jaar nog van opleiding kunt switchen!
Ik heb zelf ook IBL gedaan en het valt reuze mee (combi. van talen en exacte vakken) alleen houdt er wel rekening mee dat er verplichtingen gelden, zoals Study Abroad en Internship Abroad!
Bepaalde vakken op wiskundig gebied hangen af van je huidige opleiding: MBO, HAVO, VWO.?
En als je besluit mee te doen aan een meeloopdag kies dan een drukke dag ipv 2uurtjes lesdag, want zo zie je veel beter hoe het allemaal in elkaar zit!

Gr worker!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2011, 18:06
missjuwan missjuwan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 april 2011
Berichten: 3
missjuwan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door worker Bekijk bericht
Ik vind de optie van marieke opzich wel goed, alleen niet vergeten dat op Open Dagen scholen veel doen alsof het allemaal zo goed gaat en leuk is, als je eenmaal bent begonnen aan je opleiding zit je er mee. Toch is het zo dat je bijv: in Utrecht als IBL"er na je 1e 6 maanden in de Propedeuse jaar nog van opleiding kunt switchen!
Ik heb zelf ook IBL gedaan en het valt reuze mee (combi. van talen en exacte vakken) alleen houdt er wel rekening mee dat er verplichtingen gelden, zoals Study Abroad en Internship Abroad!
Bepaalde vakken op wiskundig gebied hangen af van je huidige opleiding: MBO, HAVO, VWO.?
En als je besluit mee te doen aan een meeloopdag kies dan een drukke dag ipv 2uurtjes lesdag, want zo zie je veel beter hoe het allemaal in elkaar zit!

Gr worker!
Ik doe nu de HAVO.. En wat houden de verplichtingen Study Abroad en Internship Abroad precies in?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2011, 18:35
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik vind de optie van marieke opzich wel goed, alleen niet vergeten dat op Open Dagen scholen veel doen alsof het allemaal zo goed gaat en leuk is, als je eenmaal bent begonnen aan je opleiding zit je er mee.
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom moet je je oren en ogen goed de kost geven en zeker ook kritische vragen stellen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 april 2011, 11:49
worker worker is offline
Banned
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 11
worker is on a distinguished road
Standaard

Als je HAVO studeert en afrond dan vallen er al een aantal wiskundige vakken van af, het verschil zit hem eerder bij mensen die vanuit de MBO komen die worden dan extra getest op hun rekenvaardigheden.
Nou afhankelijk van waar (welk stad) je gaat studeren, ik zal utrecht als voorbeeld geven:
EC = European Credits
1e jaar (P) : eerste 6 maanden standaard vakken, daarna mogelijkheid om te switchen naar evt. andere opleiding. (60 EC)

2e jaar, begin je met internationale marketing vakken en uiteraard verder met de talen.(45 EC) laatste periode (D) moet je een Internship (Abroad) (15 EC) lopen gedurende hele periode D dit kan in het buitenland, maar ook in Nederland. Alles moet geregeld worden door jou zelf, verblijf, stagebedrijf noem maar op. Het punt is dat als je in je 2e jaar naar het buitenland gaat je niet verplicht bent om in de 4e leerjaar naar het buitenland te gaan.

3e jaar: Eerste 6 maanden Study Abroad, dit houdt in dat je voor een Semester lang gaat studeren aan een Universiteit in het buitenland. (30 EC) Dit wordt allemaal 1 jaar van te voren geregeld met school, maar ook hier geldt dat jezelf je verblijf regeld. laatste semester vakken als Consultancy. (30 EC)
Zulke ervaringen zijn echte aanraders, vooral als je benieuwd bent naar andere culturen en landen, wat nu toch echt nodig is met de globalisering van de wereld. Wij Nederlanders boffen eigenlijk met de multiculturele samenleving. Naast dat je wat leert en naar school gaat zal je uiteraard ook vaak kunnen shoppen voor kleding e.d , uitgaan en gewoon leuke herinnering aan over houden.

4e jaar: Minor (30 EC) eerste semester, in te vullen naar eigen keuze mag niet overdreven afwijken van je opleiding.
laatse semester wordt je afstudeerstage (Internship Abroad) (30 EC) dit hangt dus af of je in de 2e leerjaar in het buitenland bent geweest. je kan uiteraard ook beide in het buitenland doen.

Mvg Worker
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ibl, ibms

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hebo, Ibms & Ibl? asiam Opleiding kiezen en volgen 11 11 mei 2011 02:17
IBMS financiële deel nerd. Opleiding kiezen en volgen 5 29 december 2009 17:32
van HBO IBL naar WO IB&M Sado Opleiding kiezen en volgen 4 23 juli 2009 11:21
IBMS zonder wiskunde? nerd. Opleiding kiezen en volgen 6 2 maart 2009 17:08
IBL aan Avans Den Bosch aapje1985 Opleiding kiezen en volgen 2 30 juni 2008 18:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon