Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 augustus 2007, 20:04
NickJ NickJ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2007
Berichten: 2
NickJ is on a distinguished road
Standaard Contract voor bepaalde tijd is verlopen. Wat is nu mijn opzegtermijn?

Hoi ik ben nieuw hier
mijn naam is Nick Jansen.

ben beginneling als het gaat om werken.
heb zelf pas bij elkaar 2 jaar werk ervaring.

Nu werk ik bij een werkgever, waarbij ik al verschillende contracten heb gemaakt. (iedere keer voor bepaalde tijd) nu heb ik mijn laatste contract gehad. maar daar had ik een vraag over, die vraag is nu nog in behandeling (ging namelijk over het contracts duur).

nu wil ik mezelf ontwikkelen op het gebied van communicatie en ict technologie. (opleiding is namelijk digitaal rechercheur)

maar nu werk ik nog steeds bij deze werkgever maar dus zonder een contract. mondeling hebben we naar mijn mening niks afgesproken van een duur of wat dan ook.

nu wil ik dus naar iets anders kijken. maar zit ik bij mijn werkgever op dit moment aan een opzegtermijn vast? of kan ik eigenlijk direct weg?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 augustus 2007, 17:38
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Contractvraag

Nick,

As je een contract voor bepaalde tijd hebt en je werkgever bespreekt niks met je, dan wordt het contract stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd. Aan die verlenging zit wettelijk een maximum van, ik geloof, 2 jaar.
Als die wettelijke termijn is overschreden en je werkt er nog én je werkgever betaalt je salaris dan heb je nu een contract voor onbepaalde tijd. gefeliciteerd!

helaas wil je zoals ik begrijp van het contract af. Als er geen andere opzegtermijn is afgesproken dan heb je 1 kalendermaand opzegtermijn. Dat wil zeggen dat je het best voor de laatste werkdag van de maand, aangetekend (met bewijs van ontvangst) je opzegging verzend.

Ben je hiermee geholpen?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2007, 12:25
NickJ NickJ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2007
Berichten: 2
NickJ is on a distinguished road
Standaard Re: Contractvraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Nick,

As je een contract voor bepaalde tijd hebt en je werkgever bespreekt niks met je, dan wordt het contract stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd. Aan die verlenging zit wettelijk een maximum van, ik geloof, 2 jaar.
Als die wettelijke termijn is overschreden en je werkt er nog én je werkgever betaalt je salaris dan heb je nu een contract voor onbepaalde tijd. gefeliciteerd!

helaas wil je zoals ik begrijp van het contract af. Als er geen andere opzegtermijn is afgesproken dan heb je 1 kalendermaand opzegtermijn. Dat wil zeggen dat je het best voor de laatste werkdag van de maand, aangetekend (met bewijs van ontvangst) je opzegging verzend.

Ben je hiermee geholpen?

Groet,
Rens
Hoi Rens,

Ik werk er nu een jaar, hartstikke bedankt voor de informatie.
ik moet er dus standaard een maand werken of kunnen werkgevers het ook anders zeggen? want heb gehoord van een supervisor, dat het bij ons een week is. is dat mogelijk dat er een maximum een maand is maar dat het altijd minder kan?

Groetjes Nick
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2007, 12:09
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Contract voor bepaalde tijd is verlopen. Wat is nu mijn opzegtermijn?

Hoi,

Alles is wettelijk geregeld. Ju kunt ook op internet je cao opzoeken.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
nog wat vragen over mijn CV Lones Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2007 05:34
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon