Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 mei 2007, 11:54
hetismij hetismij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2007
Berichten: 1
hetismij is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Ik wil graag heel veel winkels af met mijn cv en sollicitatiebrief. Wie heeft er aanmerkingen/suggesties?

New Yorker
T.a.v.xxxx
xxxxxxxxx
Apeldoorn

Schiedam, 30 mei 2007

Betreft: open sollicitatie als verkoopmederwerkster

Geachte meneer/ mevrouw,

Door middel van deze brief maak ik mijn belangstelling voor uw bedrijf kenbaar. Heel graag zou ik parttime willen werken als verkoop mederwerkster in een van uw vestigingen.

Uw bedrijf spreekt mij erg aan, omdat ik vind dat uw winkel een prettige uitstraling heeft. Ik word altijd goed en vriendelijk geholpen door uw werknemers en ik zou heel graag op dezelfde positieve manier de klanten tegemoet willen treden. Bovendien vind ik het erg prettig kwalitatief goede kleding te verkopen en ik weet uit eigen ervaring dat dit in uw winkel te vinden is.

Zoals u kunt zien op mijn cv heb ik ruime ervaring als verkoop mederwerkster. Ik ben werkzaam geweest bij Hans Textiel BV, bij Dirck 3 BV en momenteel ben ik werkzaam bij van Os lederwaren. Klantgericht en kwaliteitsvol handelen zijn bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb heel erg belangrijk Ook wordt van mij verwacht dat ik collegiaal ben, dat ik representatief ben, dat ik flexibel ben en verkoopgericht. Dit zijn precies de kwaliteiten die ik bezit om goed te kunnen functioneren in een functie als verkoop mederwerkster.

Graag licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


DM Verhulst
xxxxxxxx
xxxxxxx
Schiedam

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2007, 12:14
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Ik zou elke brief op het bedrijf afstemmen waar je wilt werken.

-Noem in de aanhef de naam van de persoon aan wie je de brief schrijft. Dan wordt het persoonlijker.

-Schrijf in elke brief waarom je bij dat specifieke bedrijf wilt werken.

-Vermeld waarom je van baan wilt veranderen.

Je verkoopt je op een goede manier, maar met bovenstaande punten wordt je brief veel directer en daardoor beter. Mensen zullen eerder geneigd zijn te reageren.

Succes.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juni 2007, 20:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 juni 2007, 15:41
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Hoi,

Ik sluit me bij Hetty aan en wil er nog iets aan toevoegen.

Waarom bel je niet naar het bedrjf (hoofdkantoor van dit bedrijf) om jezelf alvast voor te stellen. Je vraagt naar de afdeling personeelszaken en geeft daar jouw interesse al aan. Dan vraag je naar wie (he je de naam) je de brief kunt schrijven en wat dan het vervolg zal zijn van de procedure.

Zo voorzie je erin dat je brief niet zomaar bij iemand koud op zijn bureau valt en dat,
Rens je brief ook bij de juiste persoon aankomt.

Succes ermee.
Groet
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juni 2007, 11:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Rens, dat vind ik een goede tip. Bedankt! Je weet idd nooit wat er met de brief gebeurd als je hem niet naar een bepaald persoon adresseerd.
Ik heb mijn brief aangepast en wil graag nog een keer jullie mening.

New Yorker
T.a.v. Manon Richter
xxxxxxxxx
Apeldoorn

Schiedam, 30 mei 2007

Betreft: open sollicitatie als verkoopmederwerkster

Geachte mevrouw Richter,

Naar aanleiding van het telefoongesprek van maandag 4 juni schrijf ik u deze brief. Ik vertelde u toen erg geinteresseerd te zijn in een parttime baan als verkoop mederwerskter in een van uw vestigingen.

Uw bedrijf spreekt mij erg aan, omdat ik vind dat uw winkel een prettige uitstraling heeft. Ik word altijd goed en vriendelijk geholpen door uw werknemers en ik zou heel graag op dezelfde positieve manier de klanten tegemoet willen treden. Bovendien vind ik het erg prettig kwalitatief goede kleding te verkopen en ik weet uit eigen ervaring dat dit in uw winkel te vinden is.

Zoals u kunt zien op mijn cv heb ik ruime ervaring als verkoop mederwerkster. Ik ben werkzaam geweest bij Hans Textiel BV, bij Dirck 111 BV en momenteel ben ik werkzaam bij van Os lederwaren. Ik werk er met veel plezier, maar helaas kunnen zij mij niet genoeg uren bieden.

Klantgericht en kwaliteitsvol handelen zijn bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb heel erg belangrijk. Ook wordt van mij verwacht dat ik collegiaal ben, dat ik representatief ben, dat ik flexibel ben en verkoopgericht. Dit zijn precies de kwaliteiten die ik bezit om goed te kunnen functioneren in een functie als verkoop mederwerkster.

Graag licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


DM Verhulst
xxxxxxxx
xxxxxxx
Schiedam
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 juni 2007, 11:06
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Ik vind het nu een hele goede brief! Heb je ook een voorkeur voor een vestiging/lokatie om te werken? Zo ja, dan zou ik dat in de brief vermelden.

Succes en laat even weer van je horen als je een uitnodiging krijgt voor een gesprek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 juni 2007, 15:08
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

ik zie wel een klein foutje... je typt steeds medeRwerkster en het moet zijn medewerkster

Verder vind ik het een goede brief! Ik heb gewerkt als bedrijfsleidster in een kledingzaak, op deze brief had ik je zeker uitgenodigd voor een gesprek!
Veel succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 juni 2007, 15:28
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Hoi,

Ook ik hoop dat je snel aan een passende job raakt. Laat even weten hoe het is gegaan (ook met de telefoongesprekken)

Succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 juni 2007, 14:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie winkelmedewerkster Wie heeft commentaar?

Bedankt voor de reacties nogmaals!
Ik laat zeker weten wat horen mocht er wat uit voort komen!

Groetjes Debora
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips Yuna Sollicitatiebrief en cv 7 31 mei 2007 11:41
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon