Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juni 2013, 15:45
MBK MBK is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 3
MBK is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Medewerker Klantenservice ik ontvang graag wat feedback.

Beste lezers, ik ontvang graag wat feedback over mij sollicitatiebrief. Vind het ontzettend lastig om een goede brief te schrijven. Maar deze moet vandaag nog verstuurd worden. Bedankt alvast.



Geachte mevrouw xxx,

Toen ik op de website van xxx de vacature voor medewerker klantenservice las, dacht ik meteen: “Ik ben het visitekaartje dat ze zoeken!” Na ons telefoongesprek van vrijdag 31 mei jl., wist ik het 100 procent zeker. In deze brief zal ik u uitleggen waarom.

Tijdens ons telefoongesprek heeft u laten weten dat het niet gebruikelijk is om te solliciteren naar deze vacature in de vorm van een duo functie, maar proberen kan altijd. Geen nee betekent dat er een kans is, dus ga ik ervoor. Mijn voorkeur gaat uit naar 3 volle dagen of meerdere halve dagen/ avonden in de week.

Zoals u kunt zien op mijn curriculum vitae heb ik in eerdere functies veel ervaring opgedaan in het klantgericht en dienstverlenend werken, wat heeft bijgedragen aan een sterke sociale ontwikkeling en gezien mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Als vanzelfsprekend streef ik naar een hoge klanttevredenheid en ik ben het er helemaal mee eens dat klantenservice een cruciale rol hierin speelt. Servicegerichtheid en stressbestendigheid zijn eigenschappen die ik erg goed beheers. Verder zou ik mijzelf kunnen omschrijven als accuraat en resultaatgericht en kan ik snel schakelen tussen werkzaamheden en situaties waarbij ik kwaliteit en nauwkeurigheid niet uit het oog verlies.

De reden dat ik bij xxxx solliciteer is omdat ik het een prettige, open en professionele organisatie vind. Daarnaast worden er mogelijkheden geboden op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en dat spreekt me bijzonder aan. De combinatie tussen mijn arbeidsverleden en mijn afgeronde opleiding als telefoniste/ receptioniste en administratief medewerkster maakt mij des te enthousiaster en is in mijn ogen een ideaal voordeel voor de functie van medewerker klantenservice.

Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functie aan u toelichten.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2013, 10:48
Klaproos Klaproos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 4
Klaproos is on a distinguished road
Standaard

Beste MBK,

Je schrijft dat je erg veel moeite hebt met het schrijven van een goede brief, maar ik vind m persoonlijk erg goed!
Een enthousiaste en verrassende openingszin. Een duidelijke uitleg waarom je toch solliciteert ondanks dat het geen duo functie is.
Je geeft een goede uitleg over waarom deze functie goed bij je past en wat je drijfveer is. Ik zou er persoonlijk niks aan veranderen, maar ik ben zelf niet zo'n ster in sollicitatiebrieven daarom heb ik me hier ook aangemeld. Suc6, en hopelijk word je uitgenodigd op gesprek!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2013, 21:22
yuya yuya is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2013
Berichten: 4
yuya is on a distinguished road
Standaard

Beste MBK,

Ik vind het een hele goede brief. Alleen in de 3e alinea schrijf je wat jij van jezelf vindt en denkt zonder daar voorbeelden van te geven die dit ook bevestigen of redenen waarom je dit van jezelf vindt. Misschien is het beter om voorbeelden te noemen uit je vorige werkervaringen die bevestigen dat je over de capaciteiten beschikt die je eerder hebt genoemd. Heb ik ook maar geleerd op deze site;-) en ik heb er ook moeite mee.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juni 2013, 21:40
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard

Hoi MBK,

Ik heb weinig toe te voegen aan bovenstaande commentaren. Alleen dat de eerste zin van de derde alinea erg lang is.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang, graag feedback ijzebel Sollicitatiebrief en cv 3 4 oktober 2012 15:20
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Graag feedback op mijn open sollicitatie Toet Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2009 11:30
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon