Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2013, 23:51
Jgirl Jgirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2013
Berichten: 1
Jgirl is on a distinguished road
Standaard Hoe ga je om met de uitnodiging voor een gesprek?

Hallo,

Ik heb een week geleden een sollicitatiebrief de deur uit gedaan. Nu is het natuurlijk altijd hopen en afwachten op een eventuele uitnodiging.

Ik heb op dit moment wel een vaste baan waarbij ik de woensdag altijd vrij ben.
Ik zou graag willen weten hoe om te gaan met een mogelijke uitnodiging, als dit betreft op een dag waarop ik eigenlijk aan het werk ben.

Is het wel netjes om in overleg te vragen of het op mijn vrije dag mogelijk is? Mijn huidige werkgever weet ik, kan zeer moeilijk, vrije dagen op korte termijn garanderen( dit is bij ons een regeling 2 mnd van te voren! ) en om nou aan te geven dat ik op sollicitatiegesprek ga vind ik ook lastig aan te geven. Ik wil nl. Niet het risico lopen dat mijn vrij aanvraag niet wordt gehonoreerd.

Ik heb nl een keer eerder meegemaakt dat ik na een geschreven brief gelijk voor een speedmeeting werd uitgenodigd voor 2 dagen later. Dit was toen op heel korte termijn. Ik kon niks regelen, heb toen wel naar andere opties gevraagd, maar dit was niet mogelijk en zo het gesprek misgelopen. Heel jammer, ik had bijna het gevoel me toen ziek te moeten melden..

Ik zou willen weten hoe ik hier ( ook voor eventuele toekomstige sollicitaties) mee om kan gaan, zodra ik word uitgenodigd.

Groeten, jgirl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2013, 10:01
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Is het wel netjes om in overleg te vragen of het op mijn vrije dag mogelijk is?
Ja hoor, dat kun je gerust doen. Vervelend dat een eerder gesprek niet doorging omdat je niet op die bewuste dag kon. Mocht je nu uitgenodigd worden voor een gesprek, dan zou ik proberen het gesprek op een woensdag te plannen. Je kunt ze gerust uitleggen dat dit je vaste vrije dag is en dat het voor jou het makkelijkst is om dan af te spreken. Lukt dit niet - een van de interviewers is bijvoorbeeld op woensdag altijd vrij - dan zou ik toch proberen je vrije woensdag een keer te verruilen voor een andere dag of je vraagt vrij voor alleen de ochtend/middag. Je hoeft dan niet te zeggen dat dit voor een sollicitatiegesprek is, dat ben je niet verplicht. Mocht je baas hier echt niet mee akkoord gaan, dan kun je het bedrijf waar je op gesprek gaat nog een keer bellen om te zeggen dat je echt graag op gesprek komt, maar dat je met je rug tegen de muur staat en of het gesprek echt niet op een woensdag kan plaatsvinden.

Duimen maar dat je wordt uitgenodigd. Houd je ons op de hoogte?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Hoe bevestiging op uitnodiging per e-mail formuleren? SamOrii Sollicitatiebrief en cv 7 3 oktober 2012 08:58
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Teveel stress, hoe pak ik dit aan WendyP Sollicitatiegesprek 7 3 augustus 2010 17:42
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon