Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2008, 17:30
Rivall Rivall is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Berichten: 3
Rivall is on a distinguished road
Question Vakantiedagen opnemen bij ontslag?

Hallo,

Ik ben erg blij met carrieretijger. Heb er veel een gehad en sterker nog: Ik heb een nieuwe baan! Ok, spannend is het wel en of het is wat ik wil zal ik moeten ondervinden, maar na 3 sollicitaties, had ik mooi 3 reacties. Zelf op diegene waarin ik schreef dat ik geen verstand had van wat er gevraagd werd, maar dat ik erg leergierig ben en zodoende snel dingen oppak...

Ja, positief schrijven en eerlijk zijn.

Maar goed mijn probleem! Het ontslag! (daar is vooralsnog weinig over te vinden op deze site)

Ik heb dus veel overgewerkt en die tijd is in overleg als tijd-voor-tijd gewerkt. Zoedoende bouw je extra dagen op. Verder heb ik dit jaar nog maar maar 3 dagen opgenomen van de 12,5 die ik heb tot 1 juli. Verder heb ik nog 6dagen meegenomen uit 2007.

Al om al dus nog ruim 3 weken vakantie en twee maanden opzegtermijn.
Heb ik het recht al deze vakantie dagen op te nemen in de laatste maand opzegtermijn? Of alleen in overleg? Kan mijn baas mij verplichten deze dagen uit te betalen? Of heb ik sowieso recht op 10 dagen verplicht verlof (de 4 weken in een jaar)?

Ik zou het liefst per direct stoppen en dus het liefst alle dagen opnemen in de tweede maand opzegtermijn.

Wie heeft antwoorden en wie heeft hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

M.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 april 2008, 11:28
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Vakantiedagen opnemen bij onslag?

Wat de precieze regels zijn staat in je CAO. Dat wil per bedrijfstak verschillen. Belangrijker dan waar je 'recht' op hebt, zou ik je adviseren om te overleggen met je chef hoe je je werkzaamheden het beste af kunt ronden.

Vergeet niet dat het een kleine wereld is, Rivall. Je kunt elkaar nog tegenkomen. De manier waarop je afscheid neemt bepaalt voor een groot deel het beeld dat je achterlaat. Laat daarom je werk niet zomaar uit je handen vallen, maar rond het in overleg met je leidinggevende netjes af.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2008, 19:08
Rivall Rivall is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Berichten: 3
Rivall is on a distinguished road
Smile Re: Vakantiedagen opnemen bij onslag?

Hoi CatBert,

Bedankt voor je tip en snelle reactie.
Mijn werkgever heeft geen COA, alhoewel er aan de COA metaal wordt gerefereerd indien voordelig voor het bedrijf. Indien de COA metaal goed gaat, zegt de baas: Het is maar een indicatie...

Al om al ben ik het eens met dat het een kleine wereld is (of kan zijn). Ik zal ook netjes mijn projecten afronden, maar zit er niet op te wachten om maandag nog te moeten werken voor mijn oude baas en disndag bij mijn nieuwe te beginnen.

Omdat de reden dat ik ontslag kies op sociale gronden liggen (dus de omgang van mijn collega met mij, en de baas die niets oplost) wil ik zo snel mogelijk weg.

Omdat het allemaal nieuw is voor me (solliciteren en ontslag indienen) en de baas iig niet aan mijn kant staat ben ik daar wat onzeker over de gang van zaken na mijn onslag.

Maar goed, ik heb inmiddels mijn ontslag ingediend en heb gevraagd hoe het nu verder gaat. (ter info, mijn baas heeft niets aan de situatie gedaan omdat ie vond dat het hem teveel tijd koste en liet het op zijn beloop met de kans dat er iemand weg zou gaan...)

Er zal een laatste werkdag bepaald worden in twee maanden opzegtermijn en de rest van die dagen zullen als vakantie worden opgenomen. Dat overleg zal nog plaatsvinden. Waarschijnlijk nadat ze zien hoeveel vakantie dagen ik nog heb en welke projecten nog lopen en hoe lang dat duurt.

Ik schrijf dit nog allemaal voor diegene die mogelijk ook met dit probleem zouden zitten. Ik zal daarom nog wel mededelen hoe de gang van zaken zijn gegaan, zodat anderen daar misschien wat aan hebben.


CatBert iig bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens en zal in overleg mijn vakantie dagen opnemen.

Groet,
M.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 mei 2008, 13:29
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Vakantiedagen opnemen bij onslag?

Hoi,

In finaciële zin is het handig om alle vakantie en tijd voor tijd uren voor je laatste werkdag in te zetten. dan worden deze normaal belast. Wanneer ze uitbetaald worden heb je grote kans dat deze vergoeding zwaarder belast worden en er dus netto minder over blijft.

Zoals mijn voorganger al schreef, netjes afscheid nemen. Wel kun je zelf het initiatief nemen door te zeggen dat je alles uitgeteld hebt en denkt dat (datum) jouw laatste dag is...........

Succes ermee.

groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 mei 2008, 19:29
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vakantiedagen opnemen bij onslag?

Belasting is alleen voorlopig. Op jaareinde wordt bij de IB alles op basis van de schijven belast.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 mei 2008, 19:16
Rivall Rivall is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Berichten: 3
Rivall is on a distinguished road
Smile Re: Vakantiedagen opnemen bij ontslag?

Mijn baas kwam er zelf mee. De openstaande vakantiedagen worden van mijn einddatum afgetrokken en zodoende is mijn laatste werkdag bepaald.

Precies zoals ik wenste. Ik denk ook dat de twee maanden opzegtermijn dienen als één maand vakantiedagen (maximaal) en de andere om projecten over te dragen.

Puntje bij paaltje geen discussie geweest dus.
Wel heb ik vernomen dat vakantiedagen niet ge-eist kunnen worden.
Indien je maar één maand opzegtermijn hebt en 3 weken vakantietegoed, dan kan je weleens pech hebben.

Hierbij einde discussie voor mij.
Bedankt allemaal.
Groet,
Rivall (M).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 mei 2008, 22:50
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Vakantiedagen opnemen bij ontslag?

Beste Rivall,

Fijn voor je dat het allemaal naar wens is verlopen.

Succes in je nieuwe baan.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ontslag, vakantiedagen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De reden dat ik bij U solliciteer.... Neo23 Sollicitatiebrief en cv 3 25 januari 2008 21:05
Solliciteren bij een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt Faith Sollicitatiebrief en cv 6 23 november 2007 18:46
Verbeteren stagebrief naar een bankshop Sand Sollicitatiebrief en cv 3 23 oktober 2007 16:37
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon