Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 25 juni 2015, 12:57
Change Change is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2015
Berichten: 5
Change is on a distinguished road
Exclamation Hoe nu verder?

Beste leden,

zoals zoveel jongeren/studiegenoten zit ik zonder baan na mijn afstuderen (dd. 4 juli 2014) als MBB'er (HBO MBRT).

In september 2014 heb ik een baan aangenomen als inbound klantenservice medewerkster om toch wat geld in het laatje te brengen, een werkritme aan te houden en niet stil te gaan zitten. Tevens kwam ik niet in aanmerking voor een uitkering omdat mijn vriend, waarmee ik samenwoon, reeds een baan heeft d.m.v. detachering.

Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben niet gelukkig op de plek waar ik nu ben. Ik solliciteer wanneer er een vacature online komt te staan en bel ook naar de afdeling om even een aantal vragen te stellen over de vacature en mijn naam even te laten vallen. Vaak zijn de afdelingshoofden enthousiast, maar ontvang ik een afwijzing van HR mensen die mijn motivatiebrief hebben doorgelezen. Door deze twee factoren ben ik inmiddels heel verdrietig, voel ik mij nutteloos en weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik val vaak huilend in slaap omdat ik het gevoel heb dat ik heb gefaald in het vinden van een baan en ik echt heel ongelukkig ben in mijn huidige functie.

Naar het buitenland vertrekken om daar een baan te zoeken ben ik druk mee bezig, echter is het vaak zo dat in de landen waar ik aan de slag kan. Er geen werk is voor mijn vriend. We wonen al bijna 3 jaar samen en wil niet van hem gescheiden worden (ivm vroegere gezinssituatie). Steeds meer bekruipt mij het gevoel dat ik moet kiezen tussen een baan in het buitenland, of hem.

Een andere HBO studie om mijzelf tot docent om te laten scholen lijkt mij ook wel wat. Het probleem is echter dat ik reeds een HBO diploma heb, dus geen wettelijk collegegeld betaal maar instellingscollegegeld. Vaak gaat dit om 7/8.000 euro. Ook ontvang ik geen studiefinanciering meer en komt mijn opleiding niet in aanmerking voor de KOP opleiding zodat ik in een jaar mijn tweedegraads bevoegdheid kan halen.

Ik ben ten einde raad en zo verdrietig, wie helpt mij? Heb ik een mogelijkheid over het hoofd gezien?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zorg ik dat werkgevers verder kijken dan een 15 jaar oud diploma? sanderv Loopbaanvragen 19 21 februari 2012 14:49
Verder met verloskunde of iets anders? Hoe kom ik daar achter? MJR Loopbaanvragen 4 17 juni 2010 12:34
Hoe nu verder? Tutje Loopbaanvragen 2 10 december 2009 16:00
Hoe nu verder? SJU Loopbaanvragen 7 16 juli 2008 19:28
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon