Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 10 oktober 2011, 13:39
mrp mrp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2011
Berichten: 2
mrp is on a distinguished road
Standaard Havo > Horeca > Filiaalmanager > Burnout > Vertegenwoordiger > Weer burnout: wat nu?

Beste allemaal,

Ik zit een beetje in de put en kom er maar niet uit. Het is best een verhaal, ik hoop dat iemand de tijd en moeite wil nemen om het te lezen, zodat ik misschien wat nieuwe inzichten kan krijgen.

Laat ik beginnen met een voorstelrondje. Ik ben 29 jaar en getrouwd. Dat gaat dus allemaal goed.
In het verleden heb ik mijn Havo-diploma gehaald. Daarna ben ik gaan werken in de horeca, waar ik een meewerkend-leidinggevende functie had. Na 4 1/2 jaar wilde ik meer regelmaat. Ik ben toen in een winkel gaan werken, waar ik 6 1/2 jaar heb gewerkt. Daar ben ik uiteindelijk filiaalmanager geworden en daarnaast was ik ook ( als bijfunctie ) verantwoordelijk voor het geven van trainingen aan nieuw personeel.
Na een lange tijd ging ik mij steeds meer irriteren aan bepaalde punten binnen de organisatie, en ik had daar ook mijn plafond bereikt. Ik kon daar niet verder ( en wilde daar ook niet verder ), dus dat is een teken om iets nieuws te gaan zoeken. Dat wilde maar niet lukken, waardoor ik te lang met heel veel tegenzin ben blijven werken. Ik kreeg uiteindelijk een burn-out ( uiteraard niet alleen door werkgerelateerde zaken, maar persoonlijkheid werkt daar ook aan mee). Terwijl ik herstellende was van de burn-out kreeg ik plotseling de mogelijkheid om een andere baan aan te nemen. Het was een vertegenwoordigersfunctie in de buitendienst. Aangezien mij dat erg leuk leek, heb ik de gok genomen en ben aangenomen.
Nu ben ik 9 maanden verder, en ik merk dat bepaalde kenmerken van die burn-out weer terugkomen. Dat wordt versterkt door het gevoel dat ik niet op mijn plek zit in deze functie. Dit is gewoon niet de juiste job voor mij. Omdat ik niet in diezelfde situatie terecht wil komen als een jaar geleden, heb ik dit besproken met mijn leidinggevende. Na een aantal gesprekken zijn we tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk inderdaad niet de job is voor mij. Mijn contract loopt nog tot en met december, dan wordt die niet verlengd.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe baan. Maar daar loop ik vast. Ik weet dus niet wat ik wil / kan. Ik heb alleen mijn Havo, wel wat werkervaring op verschillende gebieden en totaal geen idee welke richting ik nu moet zoeken. Ik ben nu 29, de economie is ook niet al te best en heb wel een bepaald verantwoordelijkheidgevoel richting mijn vrouw. Tot overmaat van ramp zit zij ook in een re-integratieproces, omdat zij ook overspannen thuis zat in de afgelopen periode. Het volgen van een fulltime studie is voor mij dus geen optie, omdat de hypotheek gewoon betaald moet worden.

Enkele trefwoorden wat ik wel en niet zoek:

Wel:
-collega's
-regelmaat
-9-5
-plezier
-contact met mensen
-creatief
-uitdagend

Niet:
-harde commercie ( verkoop )
-weekenden / avonden
-op mijn tenen lopen

Verder is eigenlijk het enige wat ik wil: Plezier hebben in mijn werk...

HELP!!! Wat moet ik nu doen. Ben lukraak naar vacatures aan het kijken, maar ik kan je vertellen dat dat niet opschiet...

Voor diegene die het verhaal hebben uitgelezen, bedankt en respect.

Groetjes

Mr. P
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding horeca, maar wil iets anders. Wat is het beste voor me? ThyDarkWarlock Loopbaanvragen 2 8 oktober 2009 15:31
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 5 oktober 2008 23:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon