Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 januari 2009, 21:28
Ferry Ferry is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 1
Ferry is on a distinguished road
Standaard Waar te beginnen?

Hallo allemaal,

Normaal gesproken ben ik niet iemand die snel zijn verhaal te kijk zet op een forum, maar dit keer ga ik me er toch maar aan wagen. Ik hoop hierdoor eens een onafhankelijke blik van iemand te krijg over mijn loopbaan mogelijkheden.

Onlangs ben ik weer bij mijn oude werkgever aan de slag gegaan. Niet omdat ik dit zo graag wilde, maar voornamelijk om economische redenen. Ik kon helaas niet een eeuwigheid blijven solliciteren, er moet namelijk ook inkomsten binnenkomen.

Het betreft een functie als oracle trainee. Een functie in de financiële dienstverlening. Iets wat totaal niet bij mijn achtergrond past, maar ik ben er ingerold tijdens mijn studie. Voorheen was dit mijn bijbaantje.
In 2007 heb ik mijn studie HTRO ( Hoger toeristisch en recreatief onderwijs ) afgerond en daarna een tijd gaan reizen. Bij terugkomst had ik echter geen flauw idee wat ik wilde doen. Ik heb toen op veel verschillende functies gesolliciteerd en helaas geen succes gehad en toen het geld op was, toch maar weer teruggegaan bij mijn oude werkgever. Het lijkt wel dat je met twee buitenlandse stages, talenkennis en een hbo opleiding nog steeds niet veel te zoeken hebt op de arbeidsmarkt.

Het liefst zou ik in de reisbranche OF ontwikkelingswerk aan de slag gaan, maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is altijd OF bij mij, wat betekent dat ik nog steeds niets zeker weet wat ik eigenlijk wil.

Daarom zit ik eraan te denken om bij een loopbaanconsultant langs te gaan. Iemand die mij kan laten inzien wat er allemaal WEL mogelijk is en hoe ik dat kan bereiken. Kortom iemand die de eindjes aan elkaar kan knopen een mij op weg kan helpen.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft en hoe vind je een goede coach?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
Ferry
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 januari 2009, 09:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Waar te beginnen?

Dag Ferry,

als je zo twijfelt over wat je wilt heeft het zeker zin om een loopbaanbegeleider te raadplegen. Om een goede te vinden is het het handigste om een aantal kennismakingsgesprekken te voeren en te kijken met welke persoon je de grootste klik hebt. Het is vooral erg belangrijk dat je iemand spreekt waarvan jij het gevoel hebt dat die persoon je verder kan helpen.
Mijn ervaring is dat 'op veel verschillende banen solliciteren' niet werkt. ( dat is jouw ervaring inmiddels ook). Eerst goed uitzoeken wat je wilt, wat er kan en wat er bij je past en daarna gericht gaan solliciteren levert vrijwel altijd (snel) goed resultaat op.
veel succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 januari 2009, 11:50
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Waar te beginnen?

Ga eens langs bij een website van coaches en maak een lijstje van coaches bij je in de buurt en ga een gesprek aan. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding voor artiestenmanager, en waar kan ik informatie vinden? _Aiimee_ Opleiding kiezen en volgen 7 17 maart 2011 16:26
werk, hoe, wat, waar? LXXXIII Loopbaanvragen 4 19 augustus 2008 20:56
zoek inleiding voor open sollicitatie>bedrijf waar ik ooit vakantiewerk heb gedaan! tiptap Sollicitatiebrief en cv 7 26 mei 2008 10:45
Waar omkleden? Zomer Alle andere carričreonderwerpen 8 15 oktober 2007 00:23
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon